בהלה בבייג'ינג: סגר הוטל בכמה אזורים בשל התפרצות מחודשת

על פי דיווחים, מקור הנגיף הוא קרש לחיתוך דגי סלמון בשוק מקומי, ובשל חשש מגל שני בוטלו אירועי ספורט ונסגרו מוסדות חינוך ובתי תפילה • עליה מדאיגה בתחלואה גם בדרום ובמערב ארצות הברית

זמן צפייה: 01:54

חשש מגל שני בבירת סין: עיריית בייג'ינג הכריזה הבוקר (שבת) על עוצר ב-11 אזורי מגורים בדרום העיר, בשל מקרי הדבקה חדשים שאובחנו בה בשלושת היממות האחרונות. על פי נתוני הרשויות בסך הכל אובחנו 46 חולים חדשים, לאחר שבמשך 56 ימים לא נרשמו מקרים של הידבקות מקומית.

מקור ההדבקה הוא קרש לחיתוך דגי סלמון מיובאים בשוק מקומי בשם שינפאדי שעליו התגלו שרידי הנגיף, כך טען מנהל השוק באחד מכלי התקשורת בעיר. עוד בטרם הודיעו הרשויות על ההגבלות החדשות באזורים הנגועים הפסיקו הרשויות את ממכר הבשר בשוק ובשווקים נוספים.

ההגבלות החדשות כוללות סגירה של בתי ספר וגנים, ביטול של אירועי ספורט, וסגירת בתי תפילה. בנוסף הצטוו בעלי החנויות בבייג'ינג כולה להוריד מהמדפים את דגי הסלמון. כבר שלשום, לאחר שהתגלו המקרים הראשונים, הודיעו הרשויות על דחיית התכנית לפתיחת בתי ספר שהיו סגורים עד כה, ותוכננו להיפתח ביום שני הקרוב.

עוד בחדשות 13: 

המרוץ בעיצומו: עד כמה אנחנו קרובים לחיסון נגד קורונה?

גרוטו: "הוטעיתי לגבי ביקורו של טדי שגיא – עברתי מסע הכפשות"

חיים סבן ייעץ לבכיר האמירויות בעניין פרסום המאמר נגד הסיפוח

שוק האוכל שינפאדי בבייג'ינג
שוק האוכל שינפאדי בבייג'ינג

כ-2,000 איש שהיו בשוק שבו התגלה הנגיף נבדקו עד כה, ובמשרד הבריאות הסיני הודיעו כי הם מתכננים לבדוק בסך הכל 10,000 איש ששהו שם. עוד הוסיפו במשרד הבריאות, כי כל 46 המאובחנים החדשים אינם סובלים מסימפטומים של הנגיף, והם נמצאים בבידוד ותחת השגחה.

בסין, מקור הנגיף שחוותה באופן אגרסיבי את השלכותיו עוד בטרם התפשט בעולם, קיים חשש מתמיד מפני התפרצות גל שני, וננקטים צעדים מרחיקי לכת על מנת לנסות ולמנוע אותו. רק בחודש שעבר הושלם בעיר ווהאן מבצע מרשים במסגרתו נבדקו כמעט כל תושבי העיר, יותר מתשעה מיליון בני אדם, בשל התפרצות מקומית.

לא רק בסין חוששים מגל שני. גם בארצות הברית נרשמת עליה מדאיגה בימים האחרונים בתחלואה ביותר מ-20 מדינות. אמנם באזור החוף המזרחי, ובעיקר בניו יורק שהייתה המוקד, נרשמת ירידה מעודדת – אבל נראה שכעת הנגיף החל להתפשט דרומה ומערבה למדינות כמו פלורידה, אריזונה וטקסס.

דונלד טראמפ
לא מתרשם מהתחלואה. נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

חלק מהמדינות התריעו בימים האחרונים כי אם לא ינקטו צעדים דרמטיים, התפוסה בבתי החולים תעלה ומערכת הבריאות עלולה לקרוס. מושלת מדינת אורגון קייט בראון הודיעה בלילה על עצירת צעדי החזרה לשגרה למשך שבוע לפחות בשל העליה המדאיגה במספרי המאובחנים.  "אנחנו רואים עליה מדאיגה במוקדים שונים במדינה, גם באזורים העירוניים וגם באיזורים הכפריים", אמרה בראון.

אבל למרות המגמה המדאיגה בממשל טראמפ מתעקשים להמשיך בצעדי החזרה לשגרה. בשלב זה טראמפ מסרב להחזיר חלק מההגבלות, ואפילו מתכנן להחזיר בקרוב את עצרות הבחירות ההמוניות, חרף החשש מהידבקות. בנוסף, רבים מהמומחים מזהירים מפני התפרצויות נוספות שייגרמו בשל הפגנות המחאה שהתקיימו בשבועיים האחרונים בעקבות רצח ג'ורג' פלויד.