משאל עם ברוסיה הכריע: פוטין יוכל לכהן כנשיא עד 2036

לאחר כ-20 שנה בתפקיד, יותר מ-75% מהעם תמכו בשינויים בחוקה, שבין היתר מאפשרים להאריך את כהונתו של הנשיא הרוסי בשתי קדנציות נוספות. בכירים באופוזיציה הזהירו כי "מדובר בהפיכה חוקתית"

זמן צפייה: 01:08

משאל עם שנערך אתמול (רביעי) ברוסיה הכריע ברוב של יותר מ-75% כי נשיא המדינה ולדימיר פוטין יוכל להמשיך ולכהן בתפקיד עוד שתי קדנציות - עד שנת 2036. על פי המשאל, העם תמך בשינויים בחוקה הרוסית, שאסרה על פוטין להתמודד שוב על התפקיד, שבו השלים כבר ארבע כהונות, והיה אמור לסיים את תפקידו ב-2024. הקרמלין הגיב לתוצאות ומסר כי "מדובר בניצחון ובעדות לאמון בנשיא פוטין".

ההכרעה מהווה ניצחון חשוב בשביל הנשיא הרוסי, בעקבות שפל תדמיתי שבו הוא נמצא בשל התמודדותו עם התפרצות מגפת הקורונה. מנגד, בכירים באופוזיציה ברוסיה קראו להחרים את משאל העם, ואמרו כי מדובר ב"הפיכה חוקתית" והזהירו מזיופי קולות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבדיקה החשאית בפרקליטות: איך נמחקו מסמכים סודיים בתיקי רה"מ?

משפטה של כרמל מעודה טרם נפתח – הכאב של הורי הילדים רק מתגבר

מטפלים סיעודיים משפילים קשישים – ומפיצים את התיעוד ב"טיקטוק"

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה
ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה | צילום: רויטרס

פוטין בן ה-67 מנהיג את רוסיה משנת 1999, כנשיא וראש ממשלה לסירוגין. במהלך כהונתו כנשיא נהנה פוטין מפופולריות בציבור הרוסי. נוצרה לו תדמית של נשיא חזק שהצליח לנצח את הטרור הצ'צ'ני ולהביא למדינה סדר לאחר תקופה של שפל כלכלי וחוסר יציבות שלטונית בעקבות קריסת ברית המועצות ובתקופת כהונתו של בוריס ילצין. בה בעת עורר פוטין ביקורת על התנהלותו כנשיא, הן מצד מבקרים מבית והן מצד ממשלות זרות וארגוני זכויות אדם.