משפטה של כרמל מעודה טרם נפתח - הכאב של הורי הילדים רק מתגבר

לפני שנה נחשפה פרשת הגננת המתעללת בחדשות 13. בעוד הצדק עוד לא נעשה, הטראומה של ההורים מתחזקת, ותחושת האשמה לא נותנת מנוחה. "הידיים שלי הביאו אותו אליה - בגללי הוא חטף מכה"

זמן צפייה: 03:41

לפני שנה בדיוק נחשפה פרשת הגננת המתעללת כרמל מעודה בחדשות 13. החשיפה הפנתה זרקור בוהק לתופעת ההתעללות בפעוטות בגנים. שנה אחרי, משפטה של מעודה טרם התחיל, והטראומה והכאב של ההורים רק גובר.

"אנשים אומרים לך הזמן מרפא, זה נגמר, אבל אתה מבין שרק שנה אחרי זה הדברים צפים הרבה יותר, הילדים משתפים הרבה יותר", סיפר יוסי חאברה, שבתו למדה בגן של כרמל מעודה. "בשנה הזאת הם בעצם היו כלואים, הם לא דיברו, הם לא שיתפו אותנו. הילדה שלי מזכירה את כרמל בלי הפסקה, בכל הזדמנות שיש לה רק לדבר היא מזכירה אותה ואת מה שעשתה לה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר האוצר על המהפכה המתוכננת במגזר הציבורי: "יתרום את חלקו"

רן ארז מאיים שוב בהשבתה: "מנהלים מקצרים את שבוע הלימודים"

שר המשפטים: אקדם תיקון לחוק הפונדקאות עד סוף השנה

מעיין, בנה למד בגן של כרמל מעודה, הגננת המתעללת
מעיין, בנה למד בגן של כרמל מעודה, הגננת המתעללת | צילום: חדשות 13

לאורך כל הריאיון ההורים לא הסירו את עיניהם מהילדים לרגע אחד. "לפעמים אני מרגישה בדיוק באותו מקום", אמרה ניקול דניאל, שבנה למד בגן של כרמל מעודה. "כל חיוך שלהם, אני מתה לדעת מה מסתתר מאחור. לפעמים אני לא מאמינה להם. אני לא מאמינה לחיוך, אני מפחדת ששוב הם שומרים משהו בבטן".

דבר אחד יותר מכול מלווה את הורי ילדי הפעוטון של כרמל מעודה כמעט שנה, מבוקר עד ערב, כשהם פוקחים את העיניים ולפני שהם משכיבים את הילדים לישון - האשמה. "הילד התחיל להגיד 'אימא, אני אוהב אותך' - זה מרגיש לי שלא מגיע לי החיבוק הזה. זה לא מגיע לי כי הידיים שלי הביאו אותו אליה בבוקר. אז למה? לא מגיעה לי האהבה הזאת. בגללי הוא חטף מכה, בגללי אני לא יודעת מה עשו לו וזה לא פייר", הסבירה מעיין.

עו"ד שירן ברגמן שמייצג את מעודה מטעם הסניגוריה הציבורית מסר בתגובה: "לכרמל טענות רבות ומגוונות בדבר פגיעות קשות בזכויותיה הן בשלב החקירה והן בשלב המתקדם יותר מאז הגשת כתב האישום. טענותיה של כרמל נטענו ויטענו בפני הגורמים המתאימים. כפי שציינו בעבר וחוזרים ומדגישים כעת - משפט זה חייב להתנהל בבית המשפט ולא בכיכר העיר כאשר מצופה מכלל הגורמים הרלוונטיים לתיק להעמיד חובה זה אל מול עיניהם".