רן ארז מאיים שוב בהשבתה: "מנהלים מקצרים את שבוע הלימודים"

יו"ר ארגון המורים תקף את החלטת חלק מבתי הספר לעבוד רק 5 ימים בשבוע וטען כי הדבר פוגע בחופש הבחירה של המורים, יוצר עליהם עומס ופוגע במסגרת של התלמידים. "ניאלץ להכריז על סכסוך עבודה"

זמן צפייה: 01:32

יו"ר ארגון המורים רן ארז איים היום (רביעי) בהשבתת בתי הספר העל יסודיים בשנה הבאה, משום שלטענתו, "מנהלים עושים דין לעצמם וקובעים שמערכת החינוך בבית ספרם עוברת לחמישה ימים בשבוע". באיגרת ששלח למורים, כתב ארז כי "ניאלץ להכריז על סכסוך עבודה בכל מקום שבו שינוי זה יונהג".

"ברצוני לציין בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שמצב זה הוא בניגוד גמור להוראות משרד החינוך ולהסכמי עבודה עם ארגון המורים, ובניגוד גמור למה שקיים במערכת החינוך מאז הקמת מדינת ישראל", המשיך ארז. "שינוי כה דרסטי בתנאי העבודה של המורים דורש הסכמה מצד ארגון המורים - בשבוע עבודה של שישה ימים, מורים זכאים ליום פנוי על פי בקשתם, בעוד שבקיצור שבוע עבודה לחמישה ימים, כופים על המורים את יום שישי כיום פנוי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר האוצר על המהפכה המתוכננת במגזר הציבורי: "יתרום את חלקו"

שר המשפטים: אקדם תיקון לחוק הפונדקאות עד סוף השנה

אחרי הפרסום בחדשות 13: צו האזור המוגבל באשדוד הוארך ביממה

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: חדשות עשר

לדבריו, "יש לכך השלכות נוספות רבות. מלבד פגיעה בחופש הבחירה של המורה, הדבר יוצר גם עומס רב על תלמידים ומורים - כי כך כל שעות ההוראה הכיתתיות אמורות להתקיים בחמישה ימים בשבוע, ולא בשישה. האם השלב הבא יהיה קיצוץ בשעות ההוראה כבר בעתיד הקרוב ביותר?".

עוד טען יו"ר ארגון המורים כי "אם מורה עובד בעוד בית ספר או אם הוא לומד, הוא לא יוכל לעשות זאת עוד, אם היום הפנוי שייקבע לו יהיה יום שישי. באשר לתלמידים, הם יקבלו עוד יום של שוטטות, בטלה, נהיגה בכבישים והעדר מסגרת חינוכית. אנו מתנגדים לשינוי זה, יש להביט גם אל העתיד".