הבדיקה החשאית בפרקליטות: איך נמחקו מסמכים סודיים בתיקי רה"מ?

עקב מחיקת תיקייה בעלת חומרים פנימיים הקשורים לתיקים, נפתחה בדיקה שממנה עלה כי גורמים קיבלו במפתיע הרשאה למסמכים. מקורבי נתניהו: הגיוני שמישהו בפרקליטות מנסה לבצע "שיפורים" בתיקים

זמן צפייה: 01:25

פרסום ראשון: בפרקליטות המדינה פתחו בבדיקה חשאית בחשד כי התבצעה חדירה לאחד מהמחשבים, שבעקבותיה נמחקה תיקייה המכילה חומרים פנימיים וסודיים הקשורים לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13.

במהלך הבדיקה התברר כי לגורמים שונים בפרקליטות שלא הייתה הרשאה להיכנס לחומרים שנמחקו - קיבלו הרשעה באופן מפתיע, אך לא ברור מי אישר אותה. המסמכים שנמחקו ככל הנראה שוחזרו, ולאחר בדיקה ראשונית לא הגיעו לאחראים, וכרגע לא ברור אם מישהו מחק את התיקייה בכוונה או בטעות.

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "איננו מתייחסים לבדיקות פנימיות ובאין בכך כדי להכחיש או לאשר את הנטען".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רוסיה, טורקיה ואיראן: תקיפות ישראל בסוריה מגבירות את המתיחות

בתעשייה האווירית נערכים לפטר 900 איש; העובדים: "נצא למלחמה"

נציב התלונות על הפרקליטות: החוקרים נחשפו לכל חומרי פרשת הרפז

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם בריאן הוק
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם בריאן הוק | צילום: לע''מ

ממקורבי נתניהו נמסר: "אם אכן הייתה פריצה למחשבי הפרקליטות, נדרוש לפתוח בחקירה מיידית כדי לדעת מי פרץ. נשמע הגיוני יותר שמישהו בפרקליטות מבצע מקצה שיפורים ו"שיפוצים" לחומר החקירה לפני שפרקליטי ראש הממשלה יבקשו לקבלם. זה יהיה המשך טבעי לסחיטה באיומים של עדים ולאמצעים פליליים אחרים שנעשו בחקירות נתניהו. אם כך הדבר, זו תהיה הפעם ראשונה בהיסטוריה שתיק שנתפר, נפרם, ונתפר מחדש עוד לפני המשפט".

אתמול אמרו לחדשות 13 גורמים בכירים במשרד המשפטים בתגובה להתקפות שרי הליכוד וראש הממשלה על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "מדובר בשקרים בוטים של נתניהו והשרים. הם ממשיכים במסע הדה לגיטימציה נגד מערכת אכיפת החוק כאשר הבאים בתור יהיו השופטים. הם חוזרים על מנטרות הזויות ושקריות ומשקרים ביודעין לציבור. רוחנו לא תישבר"

"אם נתניהו רוצה מתנה של 10 מליון שקלים מחבר, בבקשה שיתכבד ויתפטר ואז יוכל גם לקבל 20 מליון שקלים", מסרו הגורמים. "מדובר בבקשה עם סכום גבוה במיוחד שאין שום סיבה לאשר אותה. זוהי מתנה אסורה".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה לדברי הגורמים הבכירים: "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה. באופן מדהים ומביש, בכירי משרד המשפטים קראו היום לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו כתנאי לכך שיוכל להתגונן מפני כתב האישום המופרך שמנדלבליט תפר נגדו. מנדלבליט מנסה לבטל את ההכרעה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים שבחרו בבנימין נתניהו לראש הממשלה, וכן את החלטתם של 11 שופטי בית המשפט העליון שקבעו שראש הממשלה נתניהו יכול לכהן בתפקידו. ולזה ברוב חוצפתם 'בכירי משרד המשפטים' קוראים 'דמוקרטיה' ו'שלטון חוק'".