מטוס נתקל בלהקת ציפורים - וביצע נחיתת אונס בשדה תירס • תיעוד

23 בני אדם נפצעו כתוצאה מנחיתת המטוס של חברת התעופה הרוסית "אורל איירליינס" - שהיה בדרכו ממוסקבה לסימפרופול. המטוס נפגע קשות ולא יוכל לחזור לפעילות בקרוב. "עכשיו אני מאמין באלוהים"

זמן צפייה: 02:34

רוסיה: מטוס נאלץ לבצע נחיתת אונס בשדה תירס היום (חמישי) – לאחר שלהקת ציפורים פגעה במנועיו זמן קצר לאחר ההמראה. בעקבות ההיתקלות, 23 בני אדם נפצעו והובהלו לבית חולים, בין הפצועים, גם חמישה ילדים. המטוס, של חברת "אורל איירליינס" הרוסית, יצא ממוסקבה והיה בדרכו לסימפרופול.


על הטיסה היו 226 נוסעים ושבעה חברי צוות. המטוס נפגע בצורה קשה ולא יוכל לחזור לפעילות בעתיד הקרוב, כך נמסר מחברת התעופה. חוקרים הגיעו למקום הנחיתה על מנת לבחון את הזירה.

לכתבות נוספות בנושא >>

בין שמיים וארץ: אישה ילדה בשירותי מטוס – ומסלול הטיסה הוסט

נוסע סמוי: התגנב למסלול ההמראה – וטיפס על כנף המטוס • תיעוד

נחיתת החירום בנתב"ג: עד כמה קרוב היה אסון אווירי?

 


המטוס ביצע "נחיתת גחון", כלומר – לא הוציא את הגלגלים שלו ונחת על בטן המטוס, במרחק קילומטר ממסלול נחיתה. לאחר התקרית, אחד הנוסעים שהיה על המטוס אמר: "עכשיו אני מאמין באלוהים – זה בטוח". נוסע אחר תיאר את המקרה וציין שהמנוע החל לקרטע, ניסו להפעילו מחדש אך הוא לאט לאט השתתק.

מנכ"ל חברת התעופה קיריל שקורטוב ציין שכל הנוסעים שרצו להמשיך ליעד המקורי נלקחו לשדה תעופה במוסקבה לאחר שעברו בדיקות רפואיות: "אנחנו מוכנים להעלות משפחות עם ילדים על הטיסה הבאה שזמינה. מטוס ייעודי יגיע לשדה התעופה אחר הצהריים". עוד הוסיף שקורטוב שהיתקלות בקנה מידה כזה עם ציפורים היא אירוע די נדיר – שקורה אחת לכ-50 שנים.