חבר בוועד האולימפי: אולימפיאדת טוקיו תידחה לשנת 2021

לאחר שמספר מדינות הודיעו כי לא יישלחו ספורטאים ליפן בשל התפשטות נגיף הקורונה, בכיר בוועד האולימפי הבינ"ל אמר לכלי תקשורת אמריקני כי אירוע הספורט יידחה

יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו
יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו | צילום: רויטרס

חבר הוועד האולימפי הבין-לאומי, דיק פאונד, אמר הערב (שני) ל-USA today כי אולימפיאדת טוקיו תידחה לשנת 2021 לאור התפשטות נגיף הקורונה. זאת, לאחר שמספר רב של מדינות קרא לדחות את המשחקים.

"עוד לא החלטנו על הפרמטרים לדחייה, אך המשחקים לא ייפתחו ב-24 ביולי", אמר פאונד. "נתחיל להתמודד כעת עם השלכות הדחייה, והן עצומות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

אחרי ה-NBA: גם היורוליג עצרה את המשחקים בשל התפרצות הקורונה

בגלל הקורונה: אליפות אירופה בכדורגל נדחתה ל-2021

בשל הקורונה: משחקי הכדורגל והכדורסל בליגות המקצועניות הוקפאו

יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו
יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו | צילום: רויטרס

ענפי ספורט רבים בעולם ספגו פגיעה קשה בשל המשבר, והודיעו בזה אחר זה על דחייה וביטול של אירועים חשובים. אופ"א הודיעה מוקדם יותר החודש כי אליפות אירופה בכדורגל לנבחרות, שהייתה אמורה להיפתח ביוני 2020, תידחה ליוני 2021 בשל התפרצות הקורונה. ראשי הארגון הגיעו להחלטה פה אחד בתום דיונים שנערכו דרך מסכי וידאו. פלייאוף העלייה לטורניר, שבו משתתפת גם ישראל, נדחה ליוני.

זו הפעם הראשונה שהיורו, שנערך לראשונה בשנת 1960, נדחה. הדחייה הפכה את יורו 2020 לטורניר הכדורגל השלישי הגדול שנדחה אי פעם, אחרי שהמונדיאלים ב-1942 וב-1946 לא נערכו בעקבות מלחמת העולם השנייה.

כמו כן, ספרד השהתה את כל משחקי הלה ליגה. נוסף על כך, על פי דיווחים בספרד, שחקן ריאל מדריד בכדורסל נדבק בנגיף, והמועדון החליט לשלוח הביתה את כל שחקני קבוצת הכדורסל והכדורגל.

מוקדם יותר, ה-NBA הודיעה על השהיית עונת המשחקים עד להודעה חדשה, לאחר שכוכב יוטה ג'אז, רודי גובר הצרפתי, נדבק בווירוס, וכמה קבוצות נאלצו להיכנס לבידוד.