בגלל הקורונה: אליפות אירופה בכדורגל נדחתה ל-2021

בעקבות התפשטות הנגיף, אופ"א החליטה לדחות בשנה את הטורניר, שהיה אמור להיפתח בחודש יוני. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהאליפות נדחית. פלייאוף העלייה ליורו, שבו משתתפת ישראל, נדחה ליוני

לוגו של יורו 2020 כשלידו עובר אדם עם במסכה | צילום: רויטרס

אופ"א הודיעה היום (שלישי) כי אליפות אירופה בכדורגל לנבחרות, שהייתה אמורה להיפתח ביוני 2020, תידחה ליוני 2021 בשל התפרצות הקורונה. ראשי הארגון הגיעו להחלטה פה אחד בתום דיונים שנערכו דרך מסכי וידאו. פלייאוף העלייה לטורניר, שבו משתתפת גם ישראל, נדחה ליוני.

זו הפעם הראשונה שהיורו, שנערך לראשונה בשנת 1960, נדחה. הדחייה הפכה את יורו 2020 לטורניר הכדורגל השלישי הגדול שנדחה אי פעם, אחרי שהמונדיאלים ב-1942 וב-1946 לא נערכו בעקבות מלחמת העולם השנייה.

כתבות נוספות בנושא הקורונה >>

חובת רכישת מסכות והנחיות קפדניות: טייוואן נאבקת בנגיף בהצלחה

זינוק במספר המתים באיראן; צרפת תגביל את התחבורה הציבורית

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-324; 11 החלימו

משחק נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע
משחק נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע | צילום: רויטרס

אליפות אירופה ה-16 הייתה אמורה להתקיים לראשונה ב-12 מדינות שונות, זאת לרגל חגיגות 60 שנים לאליפות אירופה הראשונה. 20 נבחרות כבר העפילו לטורניר, כש-16 מדינות נוספות, בהן ישראל, יתחרו בחודש יוני על ארבעת הכרטיסים האחרונים. נבחרת ישראל, בהדרכתו של אנדי הרצוג, תשחק מול סקוטלנד. אם הכחולים-לבנים ינצחו הם יפגשו את המנצחת במשחק בין סרביה לנורבגיה בקרב ישיר על העלייה.

בין 12 המדינות שהיו צריכות לארח את היורו בעוד שלושה חודשים נמנית איטליה, מוקד התפרצות המגיפה באירופה. בשלב זה בארץ המגף יש כמעט 30,000 נשאי קורונה, כשמעל 2,000 חולים מתו מהמגפה.
אתרי התיירות באיטליה ריקים בעקבות נגיף הקורונה
אתרי התיירות באיטליה ריקים בעקבות נגיף הקורונה
ההחלטה של אופ"א הגיעה לאחר שליגות רבות באירופה הודיעו על ביטול המחזורים הקרובים ועל הקפאת הליגה, כשגם המפעלים האירופיים - ליגת האלופות והליגה האירופית - הוקפאו בשלב זה. עדיין לא הוחלט מי יעלה בגורל הליגות, אך לאור דחיית היורו, מסתמן כי הפיתרון יוביל לכך שהליגות יקבלו הארכה עד לסוף חודש יוני. עם זאת, אם המשבר לא ייפתר בזמן הקרוב, מוליכת כל ליגה צפויה להיות מוכרזת כאלופת המדינה.
נשיא אופ"א, אלכס ספרין, הבהיר כי "ההחלטה לדחות את הטורניר מתבקשת בנסיבות הנוכחיות". ספרין הדגיש כי "למרות שמדובר במשבר שעולם הכדורגל טרם ידע, אופ"א אופטימית ותעמוד מאחורי כל ההתאחדויות. ההחלטה התקבלה מתוך סולידריות, אחדות והשאיפה לחגוג את היורו עם מיליוני צופים מול המסכים ומאות אלפים באצטדיונים".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הוסיף: "ההחלטה שקיבלו היום כל החברות באופ"א, היא הנכונה והריאלית מכולן. היורו הוא חגיגת ענק בין-לאומית וברור שכרגע אירופה והאנושות מתמודדות עם משהו הרבה יותר גדול מהמשחק עצמו. פסק הזמן הזה נועד גם כדי לאפשר ככול שניתן, לכל ההתאחדויות לסיים את הליגות המקומיות, תוך פגיעה מינימלית בספורטיביות. ההחלטה תאפשר לכל אחת מההתאחדויות, בהתאם לנסיבות במדינה בה היא פועלת כמובן, לגבש תכניות לסיום העונה".