בפעם השנייה בתוך שבוע: קוריאה הצפונית שיגרה טילים בליסטיים

קוריאה הדרומית הודיעה כי פיונגיאנג שיגרה שני טילים, שעברו כ-250 ק"מ ונחתו בים יפן. זאת, לאחר ניסוי שערכה המדינה בשבוע שעבר. בכיר אמריקני: "המהלך לא סיכן את ארה"ב או בנות בריתה"

זמן צפייה: 00:21

קוריאה הצפונית שיגרה שני טילים בליסטיים בלתי מזוהים לטווח קצר באזור החוף המזרחי של המדינה, שעברו מרחק של כ-250 קילומטרים ונחתו בים יפן, כך נמסר הלילה (רביעי) מצבא קוריאה הדרומית. זאת, לאחר שבשבוע שעבר קיים המשטר בפיונגיאנג ניסוי בטילים לטווח בינוני.

בכיר בצבא האמריקני אישר את ההודעה של סיאול ואמר כי "הטילים נפלו בים ולא סיכנו את ארצות הברית או בעלות בריתה באזור". כמו כן, ראש ממשלת יפן שינזו אבה הבהיר כי הטילים לא נפלו בשטח המדינה ולכן אין חשש להסלמה ביטחונית. עם זאת, שר הביטחון היפני אמר כי שיגור הטילים מצידה של קוריאה הצפונית מהווה הפרה של החלטות האו"ם.

לכתבות נוספות בנושא >> 

טראמפ על שיגור הטילים בקוריאה הצפונית: "לא מהווה הפרת אמון"

קוריאה הדרומית: קוריאה הצפונית שיגרה טילים לא מזוהים

דיווח: קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי ב"נשק טקטי" חדש

ניסוי טיל בקוריאה הצפונית
ניסוי טיל בקוריא צפונית | צילום: טוויטר
כאמור, מדובר בשיגור הטילים השני שעורכת המדינה מחצי האי בפרק זמן של שבוע. ביום חמישי שוגרו שני טילים מאזור סמוך לעיר הנמל וונסון שבמזרח המדינה. מצבא קוריאה הדרומית נמסר לאחר השיגור כי שהטילים נפלו בים יפן.

לפני כחודשיים דווח בקוריאה הצפונית כי נורו משטח המדינה שתי רקטות לטווח קצר. זאת, לאחר שצבא קוריאה הדרומית דיווח כי קוריאה הצפונית ביצעה שיגור מצפון-מערב המדינה לכיוון מזרח, ובכיר בצבא אף מסר כי העצם ששוגר טס כ-420 ק"מ.

טראמפ וקים
טראמפ וקים | צילום: רויטרס

לאחר המקרה, הגיב אליו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר כי המהלך "אינו מהווה הפרת אמון" וכי "מדובר בצעד שגרתי". לדבריו, ייתכן שבעתיד יאבד תקווה במערכת היחסים עם מנהיג המדינה קים ז'ונג און, אך "כרגע זה ממש לא המצב". את הדברים אמר בריאיון לאתר האמריקני "פוליטיקו".