טראמפ על שיגור הטילים בקוריאה הצפונית: "לא מהווה הפרת אמון"

נשיא ארה"ב התייחס בריאיון ל"פוליטיקו" לשיגור האחרון שביצעה פיונגיאנג, וטען כי מדובר ב"צעד שגרתי". לדבריו, ייתכן כי בעתיד יאבד תקווה במערכת היחסים עם קים, אך "זה אינו המצב כרגע"

קים ז'ונג און ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב אמש (שישי) לשיגור הטילים שבוצע על ידי קוריאה הצפונית ביום חמישי ואמר כי המהלך "אינו מהווה הפרת אמון" וכי "מדובר בצעד שגרתי". לדבריו, ייתכן שבעתיד יאבד תקווה במערכת היחסים עם מנהיג המדינה קים ז'ונג און, אך "כרגע זה ממש לא המצב". את הדברים אמר בריאיון לאתר האמריקני "פוליטיקו".

כאמור, ביום חמישי דווח בקוריאה הצפונית כי נורו משטח המדינה שתי רקטות לטווח קצר. זאת, לאחר שצבא קוריאה הדרומית דיווח כי קוריאה הצפונית ביצעה שיגור מצפון-מערב המדינה לכיוון מזרח, ובכיר בצבא אף מסר כי העצם ששוגר טס כ-420 קילומטר.

ביום רביעי הבהירה קוריאה הצפונית שירי הטילים הקודם, שנערך ביום שבת, היה חלק מתרגיל הגנה שגרתי. בתגובה, המשרד הנשיאותי של קוריאה הדרומית פרסם הודעה לפיה "שיגור הטילים לטווח קצר מצידה של קוריאה הצפונית מדאיג מאוד. הפעולה לא עוזרת להפגת המתחים באזור".

לעוד כתבות בנושא: 

קוריאה הדרומית: קוריאה הצפונית שיגרה טילים לא מזוהים

הצבא הדרום קוריאני: קוריאה הצפונית שיגרה טילים קצרי טווח

דיווח: קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי ב"נשק טקטי" חדש

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ. | צילום: רויטרס

ביום שבת שעבר ערכה קוריאה הצפונית ניסוי ושיגרה מספר טילים קצרי טווח מהחוף המערבי של העיר ונסאן לכיוון מזרח - כך הודיע צבא קוריאה הדרומית. כמו כן, על פי דיווחים בתקשורת, נורו מספר טילים הנעים במרחק של 200-70 ק"מ. קוריאה הדרומית מסרה כי בשיתוף עם ארצות הברית, המדינות מנתחות את פרטי השיגור, שאירע בסבביבות השעה 09:00 שעון קוריאה הצפונית.

לפני כשלושה שבועות דווח ב-KNCA, סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, כי המנהיג קים ז'ונג און פיקח על ניסוי מסוג חדש של "נשק טקטי" מונחה. לא צוין באיזה סוג נשק מדובר, אך על פי הדיווחים המילה "טקטי" מרמזת על נשק לטווח קצר, בניגוד לטילים הבליסטיים ארוכי הטווח המאיימים על ארצות הברית. קים כינה את הניסוי "אירוע בעל משמעות כבדת משקל". נוסף לכך, לפי הדיווחים, זו הייתה הפעם הראשונה שבה נערך ניסוי בנשק מאז הפסגה עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, שהתקיימה בפברואר האחרון והסתיימה ללא תוצאות.

ניסוי טיל בקוריאה הצפונית
ניסוי טיל בקוריא צפונית | צילום: טוויטר

כמו כן, לפני כשבועיים וחצי נפגשו בפעם הראשונה אי פעם מנהיג קוריאה הצפונית ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. זאת, כחודשיים לאחר כישלון הפסגה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. השניים נפגשו בעיר הנמל ולדיווסטוק שבשטח רוסיה. בפתח הדברים אמר פוטין לקים, כי "הוא מקבל בברכה את ניסיונותיו להביא לנורמליזציה בחצי האי הקוריאני". לאחר הפגישה, הבהיר פוטין כי "גם רוסיה וגם ארה"ב רוצות שקוריאה הצפונית תנטוש את תוכנית הגרעין שלה". "אני מוכן לספר לטראמפ על השיחות, הן לא סוד", הוסיף פוטין.