יפן והוועד האולימפי סיכמו: המשחקים האולימפיים נדחו ל-2021

בעקבות התפשטות מגפת הקורונה, יו"ר הוועד האולימפי נענה לבקשת ראש ממשלת יפן שינזו אבה לדחות את המשחקים בטוקיו, שיתקיימו במלואם, לקיץ הבא. "הוכחה לניצחון על הנגיף"

זמן צפייה: 00:41

מגפת הקורונה: בעקבות התפשטות הנגיף, הוועד האולימפי הבין-לאומי וממשלת יפן סיכמו היום (שלישי) על דחיית המשחקים האולימפיים שהיו אמורים להיערך בטוקיו לקיץ של שנת 2021. יו"ר הוועד הסכים לחלוטין עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, שביקש לדחות את אירוע הספורט הגדול בעולם, כדי לקיים אותו במלואו "כהוכחה לניצחון על וירוס הקורונה".

נשיא המשחקים האולימפיים, מורי יושימו, אמר כי "האירוע ב-2021 יתקיים באותו היקף שתוכנן להתקיים השנה, אולי קטן יותר". מנכ"ל המשחקים האולימפיים 2020, מוטו טושירו, ציין כי "לא ברור כרגע מי ישלם על העלויות הנוספות של הדחייה".

הוועד האולימפי בישראל ברך על ההחלטה ואמר כי "ספורטאי המשלחת האולימפית של ישראל חוו תקופת אי וודאות קשה ואנו מקווים שכבר בימים הקרובים תהיה הודעה רשמית על המועד החדש שייקבע, על מנת שניתן יהיה לסמן את המטרות החדשות בבירור. נפעל במהירות למפות את כל מישורי הפעולה הנדרשים על מנת להיערך למועד החדש שייקבע, בהיבטים הארגוניים והתקציביים מתוך מטרה ברורה להעמיד לרשות הספורטאים והספורטאיות שלנו והצוותים המקצועיים את מירב התנאים הנדרשים להכנה האופטימלית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגבלות תנועה וביטול תחב"צ: הטיוטה הראשונית של ההנחיות החדשות

זינוק במניין המתים בספרד: יותר מ-500 בני אדם ביממה האחרונה

מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-1,656; 31 במצב קשה

שינזו אבה ראש ממשלת יפן
שינזו אבה ראש ממשלת יפן | צילום: רויטרס

אמש אמר חבר הוועד האולימפי הבין-לאומי, דיק פאונד, ל-USA today כי אולימפיאדת טוקיו תידחה לשנת 2021 לאור התפשטות נגיף הקורונה. זאת, לאחר שמספר רב של מדינות קרא לדחות את המשחקים. "עוד לא החלטנו על הפרמטרים לדחייה, אך המשחקים לא ייפתחו ב-24 ביולי", אמר פאונד. "נתחיל להתמודד כעת עם השלכות הדחייה, והן עצומות".

ענפי ספורט רבים בעולם ספגו פגיעה קשה בשל המשבר, והודיעו בזה אחר זה על דחייה וביטול של אירועים חשובים. אופ"א הודיעה מוקדם יותר החודש כי אליפות אירופה בכדורגל לנבחרות, שהייתה אמורה להיפתח ביוני 2020, תידחה ליוני 2021 בשל התפרצות הקורונה. ראשי הארגון הגיעו להחלטה פה אחד בתום דיונים שנערכו דרך מסכי וידאו. פלייאוף העלייה לטורניר, שבו משתתפת גם ישראל, נדחה ליוני.

זו הפעם הראשונה שהיורו, שנערך לראשונה בשנת 1960, נדחה. הדחייה הפכה את יורו 2020 לטורניר הכדורגל השלישי הגדול שנדחה אי פעם, אחרי שהמונדיאלים ב-1942 וב-1946 לא נערכו בעקבות מלחמת העולם השנייה. כמו כן, ספרד השהתה את כל משחקי הלה ליגה. נוסף על כך, על פי דיווחים בספרד, שחקן ריאל מדריד בכדורסל נדבק בנגיף, והמועדון החליט לשלוח הביתה את כל שחקני קבוצת הכדורסל והכדורגל. לפני כן ליגת ה-NBA הודיעה על השהיית עונת המשחקים עד להודעה חדשה, לאחר שכוכב יוטה ג'אז, רודי גובר הצרפתי, נדבק בווירוס, וכמה קבוצות נאלצו להיכנס לבידוד.

יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו
יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו | צילום: רויטרס