מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-1,656; 31 במצב קשה

ברקע הדיונים על הגבלות חדשות, משרד הבריאות הודיע שאובחנו 214 חולים חדשים, עלייה של 15%. מתוכם, 47 במצב בינוני ו-1,528 במצב קל. 49 בני אדם החלימו. כ-135 אלף ישראלים שוהים בבידוד

זמן צפייה: 01:43

מגפת הקורונה: משרד הבריאות הודיע הבוקר (שלישי) כי מניין הנדבקים בנגיף בישראל עלה ל-1,656 בני אדם, עלייה של 15%. מתוכם 31 מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, 47 באורח בינוני ב-1,528 במצב קל. עד כה אדם אחד מת מסיבוכי המחלה ו-49 החלימו. כמו כן, כ-135 אלף ישראלים שוהים בבידוד.

במקביל, נשיא ארגון התעופה העולמי פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להציל את חברות התעופה הישראליות, אחרת לא תהיה במדינה אפשרות לתחבורה אווירית מקומית. "אם לא ינקטו צעדים ממשלתיים בהקדם, נזק חסר תקדים יביא לכך שהתאוששות הכלכלית של חברות התעופה יחייב צמצום משמעותי של התחבורה האווירית. יש לנקוט בצעדים בדחיפות, כדי שחבילת הסיוע תשפיע מספיק", נכתב בהודעת הארגון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסנקורן לאלדשטיין: אפשר להקים את ועדת הקורונה עוד היום

בג"ץ הורה לאדלשטיין: כנס הצבעה לבחירת יו"ר הכנסת עד רביעי

איכון סלולרי וקנס על הפרה: כך צפויה המשטרה לאכוף את הבידוד

איש צוות רפואה
איש צוות רפואה בישראל | צילום: רויטרס

בד בבד, עשרות חיילים נצפו מתקהלים היום בעיר הבה"דים שבדרום, בכניסה לחדר האוכל שבבסיס, בניגוד להנחיות.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2403201213' autoplay='0' credit='' desc='עשרות חיילים מתקהלים בעיר הבה"דים' kid='1_uz7g8oxp' duration='4'']

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "הפקודות וההנחיות בכל הנוגע להתכנסויות מפקדים וחיילים בצה"ל הן מדויקות וברורות וככלל מיושמות כלשונן בכל יחידות הצבא. מטבע הדברים, מאפייני השירות עשויים לייצר מצבים זמניים שבהם נוצרת התקהלות לזמן קצר - אך אין בהם כדי להעיד על התנהלות היחידות ויישום ההנחיות. מפקדי צה"ל פועלים לאכיפת הפקודות והנהלים המחייבים וכך גם המשרתים כולם. צה"ל ממשיך בעשייה הביטחונית ההכרחית לצד שמירה קפדנית על בריאות המשרתים".

אמש עדכן המשרד כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-1,442 בני אדם - עלייה של 204 מקרים משעות הבוקר. עבור 388 מהחולים טרם התקבלה ההחלטה בנוגע למסגרת שבה יטופלו. בתוך כך, בית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים דיווח כי רופא ילדים אובחן כחולה בנגיף, וכי אנשי צוות ושני ילדים שבאו עימו במגע הוכנסו לבידוד. מבית החולים נמסר כי הרופא נדבק, ככל הנראה, לאחר שבא במגע עם חולה קורונה שהגיע למרפאה של קופת חולים שבה הוא עובד במקביל לעבודתו בבית החולים. "הרופא ואנשי הצוות חשים בטוב - המחלקה ממשיכה לתפקד באופן מלא, עם צוות חלקי", הוסיפו.

בד בבד, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נקט הלילה צעדים מחמירים לבלימת התפשטות הווירוס שכבר קטל את חייהם של 335 בני אדם בממלכה המאוחדת - ג'ונסון הורה על סגירת כל החנויות שאינן מוגדרות חיוניות והכרחיות, וכן אסר על התכנסויות למשך שלושת השבועות הבאים. עובדה זו היא בבחינת "שינוי כיוון" מהמדיניות הראשונית אותה נקט ג'ונסון, אשר רק לפני חמישה ימים העביר למערכת החינוך הפרטית במדינה בקשות, ולא הנחיות, בדבר ביטול הלימודים.

Britain's General Election 2019
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

לאחר שהתפרסמו תמונות של צעירים בריטים רבים המתייחסים למצב החדש כאל חופשה, ובילו בפאבים ובמסעדות - הפציר בהם רה"מ הבריטי "לשתף פעולה עם ההנחיות ולהתגייס למען מניעת קריסתה של מערכת הבריאות במדינה". עוד הוסיף ג'ונסון כי "מהערב, הבריטים צריכים להישאר בבית. יש לדחות כל בקשה של חבר לפגישה".