לאחר שהודיע על פרישה: נשיא הפיליפינים מריץ את בתו לנשיאות

רודריגו דוטרטה, אישיות שנויה במחלוקת במדינתו ובעולם, הודיע שיפרוש בשנה הבאה מהנשיאות ולא יתמודד שנית, גם לא כסגן הנשיא, אך הוסיף בהמשך כי בתו שהינה פופלארית במדינה תתמודד במקומו

נשיא הפיליפינים רוברטו דוטארטה
נשיא הפיליפינים רוברטו דוטארטה | צילום: רויטרס

נשיא הפיליפינים רוברטו דוטרטה, הודיע היום (ראשון) כי בתו תתמודד לנשיאות המדינה לאחר שיפרוש מהתפקיד ב-2022. דוטארטה הודיע אתמול כי הוא יפרוש מהתפקיד ולא יכהן כסגן נשיא המדינה, כפי שרבים צפו, לאחר סיומה של הקדנציה הנוכחית. לאחרונה הראו סקרים במדינה כי הציבור מתנגד בחלקו הגדול לכך שדוטארטה, אישיות שנויה במחלוקת במדינתו ובעולם, ימשיך לתפקיד סגן הנשיא וכך ייאחוז בפועל במושכות השלטון לאחר סיום כהונתו כנשיא.

בתו הפופולארית של הנשיא, שרה דוטרטה קרפיו, שמכהנת כראש העיר דבאו, אמרה כי תרוץ בעצמה לנשיאות המדינה וכי הסנאטור בונג גו, בעל ברית של אביה, ירוץ לצידה כמועמד לכהן כסגן הנשיא וימשיך, על פי הערכות, להיות חלק מרכזי ממעגל מקבלי ההחלטות. דוטארטה הסביר את פרישתו ואמר: "אני מציית לרצון העם לאחר שנבחרתי והוצבתי שנים רבות כנשיא. כעת אני אומר לבני ארצי כי אני מקשיב לרצונם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל ביונטק: עד השנה הבאה יהיה צורך בעדכון של החיסון

השרים החליטו: צה"ל ושב"כ יסייעו בטיפול באמל"ח בחברה הערבית

אחותה של ליטל מלניק שנרצחה בקריות: "לאחרונה נהיה לה קשה"

שרה דוטרטה
שרה דוטרטה, בתו של נשיא הפיליפינים | צילום: רויטרס

בית הדין הבין לאומי בהאג הודיע לאחרונה כי הוא מאשר פתיחת חקירה בחשד לקיום פשעים כנגד האנושות במהלך שנות שלטונו של דוטארטה, כאשר במסגרת מלחמתו הקשה בסמים במדינה, אלפי אנשים נהרגו כתוצאה ממבצעי המשטרה המקומית.

דוטארטה מכהן כנשיא הפיליפינים מאז 2016, ואחד החוקים שהעביר בתחילת כהונתו התיר לכוחות הביטחון להרוג סוחרי סמים ומשתמשים בסמים. ב-2018 הגיע לביקור בישראל והיה לנשיא הפיליפינים הראשון שמגיע לארץ מאז נוסדו הקשרים הדיפלומטיים בין המדינות ב-1957. במהלך השנים הוא הסתבך באמירות קשות וקיצוניות, בין היתר נגד הומוסקסואלים.