הישראלים ירדו מ"ספינת הקורונה"; הנדבק הרביעי: הכול מלמעלה

הנוסעים שאובחנו כבריאים ירדו מסיפון האונייה והועלו לאוטובוס בדרך לשדה התעופה. משם, הם יישלחו לבידוד ל-14 ימים בביה"ח שיבא שבתל השומר. החולה הישראלי הנוסף נותר על כלי השיט

זמן צפייה: 04:13

נגיף הקורונה: הישראלים שאובחנו היום (חמישי) בריאים ירדו מסיפון ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", והועלו לאוטובוס. כעת הם יוסעו לשדה התעופה, ומשם יישלחו לבידוד של 14 ימים בבית החולים שיבא שבתל השומר. הישראלי הנוסף שנדבק בנגיף נותר על הסיפון, והוא יאושפז על אדמת יפן בקרוב. "אני עדיין בחדר, אשתי והאחים שלי יורדים מהאונייה. אין מה לברוח, זה הכל מלמעלה", אמר החולה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"ספינת הקורונה": ישראלי נוסף נדבק בנגיף; 2 מקרי מוות ראשונים

רובוט רפואי וצוות חיטוי: נערכים להגעת נוסעי "ספינת הקורונה"

נתניהו על הקורונה: "מבקש משר האוצר לפצות את חברות התעופה"

דובר המשפחות מסר: "הם יוצאים בתחושות מעורבות אחרי המסע שעברו. מצד אחד הם שוחררו, ומצד שני חלק ממשפחותיהם נשארו להמשך בדיקות ביפן". הם יוטסו חזרה לישראל בהמשך היום במטוס שנחת מוקדם יותר במדינה, ויועברו לבידוד בבית החולים שיבא שבתל השומר.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2002201446' autoplay='0' credit='פספורטכארד' desc='מטוס הישראלים מ״ספינת הקורונה״ נערך להמראה לארץ' kid='1_1aif15tv' duration='23'']

חדרי הבידוד הסטריליים שבהם ישהו הישראלים מאובזרים בציוד רפואי שנשלט מרחוק, בהם רובוט רפואי שיאפשר בדיקה ללא נוכחות הרופא, ובטרם כניסתם למתחם יעברו חיטוי יסודי באמבולנסים. אל החדרים הגיעו היום גם משפחות הנוסעים, והביאו מזכרות ואוכל של בית – משפחה אחת אף השאירה על השולחן, לצד התמונה המשפחתית, בקבוק אישי של בירה "קורונה".

הבוקר התקיים תרגיל בהשתתפות הצוותים הרפואיים, שבו יתרגלו חיטוי מכף רגל ועד ראש – לפי הפרוטוקול. הצוותים הרפואיים ילבשו חליפות מגן המכסות את כל גופם, במטרה למזער את סיכויי ההידבקות.

הישראלים הבריאים על האוטובוס לאחר הפינוי ''מספינת הקורונה''
הישראלים הבריאים על האוטובוס לאחר הפינוי ''מספינת הקורונה'' | צילום: חדשות 13

פרופ׳ רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה, ישאר ביפן להמשיך וללוות את הישראלים שנמצאו חיוביים לקורונה, מאושפזים בבידוד בשני בתי החולים הצבאיים ביפן. לדבריו, מצבם של השלושה שכבר מאושפזים מוסיף להיות קל.

בתוך כך, נציבות הבריאות הלאומית של סין מסרה כי ביממה האחרונה אותרו 349 מקרים בלבד בסין. מדובר בירידה משמעותית לעומת 1,749 חולים שנרשמו ביום שקדם לו. מניין המתים בסין עומד על 114, וברחבי העולם עומד על 2,118.

בקוריאה הדרומית אובחנו ביממה האחורנה 31 מקרים חדשים בשטחה בעיר טגו. בכך, עלה מניין הנדבקים במדינה ל-82. באיראן דווח על שלושה מקרי הידבקות חדשים בנגיף.