נתניהו על הקורונה: "מבקש משר האוצר לפצות את חברות התעופה"

רה"מ סייר במתחם הבידוד הייחודי שהוקם במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, והסביר כי המדינה תפצה את העסקים שהושפעו מהתפרצות הנגיף הסיני. "באירוע של כוח חיצוני חייבים כמדינה לטפל במי שנפגע"

זמן צפייה: 00:09

הנגיף הסיני: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) דיון בנושא ההיערכות הלאומית וההתמודדות עם וירוס הקורונה, וציין כי הוא מבקש משר האוצר משה כחלון "לפצות את העסקים שנפגעים, למשל חברות תעופה וכל גוף אחר", בעקבות השפעות התפרצות המחלה. לדבריו, מדובר "באירוע של כוח חיצוני וחייבים, כמדינה, לטפל במי שנפגע - גם באזרחים שנדבקים ודורשים טיפול מיוחד וגם בעסקים".

נתניהו אמר את הדברים בזמן סיור עם שר הבריאות יעקב ליצמן במתחם הבידוד הייחודי שהוקם ביחידה המיוחדת לרפואה במצבי חירום במרכז הרפואי שיבא בתל השומר והוסיף כי "יש טענות לגבי היערכות יתר". לטענתו, הוא "מעדיף ומורה על היערכות יתר מאשר היערכות חסר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נוסעת ב"ספינת הקורונה": חשבנו שהנציג הישראלי יזרז את התהליך

הרוג ועשרה פצועים בתאונת דרכים בין משאית למיניבוס בכביש 40

כמו בסרט: אדם רץ לבית בוער באשדוד – כדי לחלץ לכודים • תיעוד

Vexnlh

"אנחנו עדיין לא יודעים לאן פני המחלה, אנחנו לא יודעים אם יש פה מגפה רחבה, או משהו יותר מוגבל, כמו שאנחנו מכירים בשפעת או בסארס", הסביר נתניהו. "איננו יודעים ולכן אנחנו נמשיך בהיערכות היתר הזאת עד שהדברים יתבהרו, ואולי גם לאחר מכן".

שר הבריאות ליצמן אמר במהלך הסיור כי "אנחנו עומדים לפני פאזה חדשה. אנחנו נכנסים כרגע לשלב שהוא חדש, מחזירים את האנשים משם. אנחנו ערוכים. אנחנו בודקים את עצמנו כל יום מחדש, ואיפה שצריך להחמיר אנחנו מחמירים", השר התייחס אף ליום הבחירות המתקרב ואמר "הייתה לי ישיבה עם מנכ"לית ועדת הבחירות. אלה שבבידוד, אנחנו רוצים לתת להם זכות הצבעה. יהיו להם קלפיות ייעודיות, איפה שהם יכולים להגיע".

בנימין נתניהו בסיור במתחם החדש שהוקם בשיבא בעקבות וירוס הקורונה
בנימין נתניהו בסיור במתחם החדש שהוקם בשיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: לע''מ

בתוך כך, חברת התעופה קטאי פסיפיק, הודיעה היום כי תבטל את טיסותיה בקו תל אביב-הונג קונג עד סוף חודש מארס – ותסייע לנוסעים שהושפעו מהמהלך. "קטאי פסיפיק מאמינה בקו התעופה בין ישראל להונג קונג ובתרומתו לחשיבות היחסים בין ישראל והונג קונג ותשמח לחזור לטוס לישראל כאשר יוסרו מגבלות התנועה", נמסר מהחברה.

מוקדם יותר השבוע, הודיע משרד הפנים כי תיאסר כניסת אזרחים זרים מתאילנד, סינגפור, הונג קונג ומקאו. זאת בעקבות החמרות הוראות משרד הבריאות מוקדם יותר באותו היום. הוראה זו תחול רק על אזרחים זרים, ולא על ישראלים - שיחויבו בבידוד של שבועיים, ועל אנשים שעלו לטיסת המשך ממדינה שלישית - דרך אחת המדינות שצוינו.

רופאים בבית החולים בווהאן שבסין
עליה חדה במספר המתים והחולים. בית חולים בווהאן שבסין | צילום: רויטרס

שר הפנים אריה דרעי, הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה להיות בקשר רציף עם משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

באותו היום, כאמור, הודיע משרד הבריאות על החמרת הנהלים של התיירים השבים ממדינות המזרח - וקבע כי כלל החוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו - יחויבו בבידוד בית, גם אם אינם סובלים מתסמיני נגיף הקורונה. זאת, כדי למנוע ככל הניתן את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה. במסגרת ההנחיות יידרשו החוזרים לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).