מספר המתים מקורונה ביממה האחרונה בסין - הנמוך זה 3 שבועות

52 בני אדם מתו במדינה, 409 חולים חדשים אובחנו • חולה ראשון באמריקה הדרומית • 3 בתי ספר בבריטניה שתלמידיו שבו מאיטליה - נסגרו • הישראלית שהחלימה מהנגיף נחתה בארץ • כל העדכונים

זמן צפייה: 02:33

נגיף הקורונה: 52 אנשים מתו ביממה האחרונה בסין - המספר הנמוך ביותר בשלושה שבועות האחרונים. עוד דיווחו היום (רביעי) הרשויות בסין כי 406 בני אדם נוספים אובחנו כחולים.אתמול, נרדמו 71 מקרי מוות במדינה וביממה לפני כן 150. בקוריאה הדרומית, דווח על 151 מקרים נוספים של הידבקויות בנגיף. מניין הנדבקים במדינה עלה ל-1,261

לפי דיווחים בתקשורת המקומית, בברזיל אובחן חולה בקורונה - המקרה הראשון באמריקה הדרומית, גם ביוון אובחן מקרה ראשון של הידבקות בנגיף. כמו כן, שלושה מקרים חדשים התגלו בתאילנד. בבריטניה, נסגרו שלושה בתי ספר להמשך השבוע לאחר שמספר תלמידים שבו מחופשת סקי באיטליה - שם כידוע אובחנו כבר למעלה מ-300 חולים. באיטלה, עלה מניין המתים עלה ל-12.

כמו כן, באיראן, דיווחו כי נרשמו 44 מקרים חדשים של הידבקות ביממה האחרונה. עד כה 19 בני אדם מתו מהווירוס במדינה. בצרפת דיווחו על שלושה מקרים נוספים של הידבקויות בנגיף במדינה, שמעלים את מניין הנדבקים ל-17 ועל מקרה המוות השני במדינה.

לכתבות נוספות בנושא >>

"שקט כאן מאוד": ההשלכות של נגיף הקורונה על הפסטיבלים בוונציה

טראמפ: "אנחנו קרובים מאוד למציאת חיסון נגד נגיף הקורונה"

ישראלית מ"ספינת הקורונה" שנדבקה בנגיף שוחררה מבית החולים

נשים בקוריאה הדרומית עוטות מסכות להגנה מפני נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-2602201007' autoplay='0' credit='אליהו אליוביץ - ״אליוביץ תקשורת״' desc='רחל ביטון, הישראלית הראשונה שהבריאה מהקורונה חזרה הביתה לישראל' kid='1_uz051fce' duration='51'']

במקביל, הרשויות באיים הקנריים הודיעו שאורחי המלון באי טנריף שהוכנסו להסגר לאחר שמטייל איטלקי ששהה במקום אובחן כנושא את הנגיף, ישארו בבידוד למשך שבועיים.

בתוך כך, רחל ביטון, הישראלית שנדבקה בנגיף בזמן ששהתה על "ספינת הקורונה" ואושפזה בבית חולים ביפן - נחתה בארץ לאחר שהחלימה. היא עברה בדיקה נוספת עם הגיעה לארץ שיצאה גם היא שלילית. "הייתי יכולה להישאר לילה בטוקיו אבל החלטתי לא לחכות ולהתאחד עם המשפחה כמה שיותר מהר, לאחר שלא נפגשנו בשבועות האחרונים כתוצאה מהחופשה ומנגיף הקורונה", סיפרה ביטון, "נפגשתי בשדה התעופה עם בני המשפחה וזלגו דמעות של שמחה".

רחל ביטון, הישראלית הראשונה שהבריאה מהקורונה חזרה הביתה לישראל
רחל ביטון, הישראלית הראשונה שהבריאה מהקורונה חזרה הביתה לישראל | צילום: אליהו אליוביץ - ״אליוביץ תקשורת״

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה שתקים אוהל למבודדי הווירוס השוהים בבידוד בית. בתיעוד האוהל ניתן לראות את הקמתו, ואת מסכות הפנים שבהן ישתמש צוות המקום. בתוך כך, הוחלט לשוהי מתחם הבידוד בתל השומר לא תתאפשר זכות הצבעה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2602201647 ' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_hi9olpcr' duration='156'']

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, התייחס להתפשטות המחלה בעולם ואמר: "אין תועלת בשימוש פזיז במילה 'מגפה', הדבר עלול לגרום לסטיגמות ופחד כלפי אנשים מסוימים. כמו כן, שימוש במילה זו גם עלול להצביע על כך שהארגון לא מצליח לרסן את הנגיף".

מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט האמריקני, צ'אק שומר, צפוי לבקש מחר הקצאה של 8.5 מיליארד דולרים לטובת התמודדות עם הווירוס. אתמול, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס במהלך ביקורו בהודו להתפשטות הווירוס. טראמפ אמר כי "אנחנו מאוד קרובים למציאת חיסון". בתוך כך, חברת הרפואה האמריקנית "מודרנה" הודיעה כי יצרה מצבור ראשון של חיסונים שנועד לטפל בווירוס הקורונה וכי הם שחררו אותו למכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות של מכונים הלאומיים לבריאות של ארצות הברית.

חואן אנדרס, המנהל הטכני של החברה הצהיר: "ברצוני להודות לצוות הנהדר על תגובתם למצב החירום הבריאותי במהירות שיא". עם זאת, החיסון לא יהיה זמין למטופלים בציבור הכללי באופן מיידי. זאת, מכיוון שיש לבדוק את התרופה ולהשוות את ממצאי הבדיקות על מנת לשחרר אותה. כרגע לא ברור מתי יוכל הציבור לקבל את החיסון.