טראמפ: "אנחנו קרובים מאוד למציאת חיסון נגד נגיף הקורונה"

נשיא ארצות הברית התייחס במהלך ביקורו בהודו להתפשטות הווירוס, ברקע הודעת חברת רפואה אמריקנית כי יצרה מצבור ראשון של חיסונים • נתניהו בוועדה המיוחדת: "נחמיר את נהלי הכניסה לישראל"

זמן צפייה: 04:31

נגיף הקורונה: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שלישי) במהלך ביקורו בהודו להתפשטות הווירוס. טראמפ אמר כי "אנחנו מאוד קרובים למציאת חיסון". בתוך כך, חברת הרפואה האמריקנית "מודרנה" הודיעה הלילה כי יצרה מצבור ראשון של חיסונים שנועד לטפל בווירוס הקורונה וכי הם שחררו אותו למכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות של מכונים הלאומיים לבריאות של ארצות הברית.

חואן אנדרס, המנהל הטכני של החברה הצהיר: "ברצוני להודות לצוות הנהדר על תגובתם למצב החירום הבריאותי במהירות שיא". עם זאת, החיסון לא יהיה זמין למטופלים בציבור הכללי באופן מיידי. זאת, מכיוון שיש לבדוק את התרופה ולהשוות את ממצאי הבדיקות על מנת לשחרר אותה. כרגע לא ברור מתי יוכל הציבור לקבל את החיסון.

לכתבות נוספות בנושא:

ישראלית מ"ספינת הקורונה" שנדבקה בנגיף שוחררה מבית החולים

עלה ל-29 מספר התיירים מקוריאה הדרומית שנדבקו בנגיף הקורונה

מנכ"לית ועדת הבחירות: נערכים להקמת קלפיות למבודדי הקורונה

בנימין נתניהו בכניסה למשרד הבריאות
בנימין נתניהו בכניסה למשרד הבריאות | צילום: רויטרס

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בוועדה מיוחדת למניעת ההתפשטות של הנגיף בישראל להתמודדות עם התפשטות הנגיף. נתניהו אמר כי "אנחנו מקיימים הערכות מצב יום יומיות כדי לטפל באתגר הגדול הזה. אנחנו בוחנים כל הזמן את המדיניות שלנו ומתקנים אותו למתאימים אותה לנסיבות המתאימות. היום נוסיף את אוסטרליה ואיטליה למדינות שממנה אסור להיכנס לישראל. בעת הצורך נוסיף מדינות אחרות".

בתוך כך, העיתון "אל פאיס" הספרדי דיווח כי אלף בני אדם הוכנסו להסגר באי טנריף שבמדינה, לאחר שמטייל איטלקי ששהה במקום אובחן כנושא את וירוס הקורונה. משרד הבריאות הספרדי הודיע כי הוא יתחיל בבדיקות במאות התיירים ששוהים במקום. במקביל, בקרואטיה אישרו על מקרה הקורונה הראשון שאובחן במדינה, וגם באוסטריה אובחנו שני מקרים ראשונים.

בד בבד, באיראן אישרו כי שני אנשים נוספים מתו כתוצאה מהנגיף - מקרה המוות ה-15 במדינה. בסך הכול אומתו 95 מקרים של הידבקות בווירוס באיראן. משרד הבריאות האיראני קרא לתושבים להישאר בבתיהם עקב התפשטות הקורונה. בין הנדבקים - סגן שר הבריאות האיראני.

כמו כן, בעיראק הודיעו כי ארבעה אנשים נוספים נדבקו בקורונה במדינה. בכווית מספר הנדבקים בנגיך עלה ל-8 - כולם מקרים של אנשים שהגיעו מאיראן. באיחוד האמירויות הודיעו כי ייעצרו למשך שבוע כל הטיסות לאיראן ומאיראן החל מיום שלישי.

בקוריאה הדרומית, המדינה בעלת מקרי ההידבקות הגבוהים ביותר אחרי סין, בו החלה התפשטות הנגיף, דיווחו על 84 מקרי הידבקות נוספים. בסך הכול 977 בני אדם נדבקו בווירוס במדינה. התיירים הקוריאנים שעזבו את ישראל טענו שהם חוו יחס גזענו: "הרגשתי שישראלים מנסים לא לדבר איתנו. שמעתי מחבר שעל אף שמשפחתו גרה בישראל שנים, בתי ספר מקומיים הנחו את ילדיו לא להגיע ללימודים. שמעתי שהרבה דרום קוריאינים הרגישו צורות שונות של גזענות ואפליה".

ביפן, בה אובחנו 160 מקרים של הידבקות בנגיף, השהו את משחקי ליגת הכדורגל עד לתאריך 15 במארס.