"שקט כאן מאוד": ההשלכות של נגיף הקורונה על הפסטיבלים בוונציה

כתבת CNN באיטליה סיפרה לחדשות 13 כיצד המקומיים מתמודדים עם התפרצות הווירוס: "חלקם טוענים שהם לא מקבלים את כל המידע, ותוהים 'אם המצב כה חמור - למה עדיין מכניסים תיירים?"

זמן צפייה: 04:06

נגיף הקורונה: כתבת CNN בוונציה סיפרה היום (שלישי) לחדשות 13 כיצד מתמודדת העיר התיירותית עם הירידה במספר המבקרים - זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם בכלל ובאיטליה בפרט. "ונציה רגועה הרבה יותר מכפי שרואים בתקופה הזאת של השנה", אמרה בל, "בדרך כלל, הקרנבל היה ממשיך עד הלילה. הוא מושך תיירים רבים כל כך בכל שניה, אולם השנה - באופן חריג ובדחיפות, היה צריך לקצר אותו בליל ראשון".

כזכור, משרד החוץ הישראלי פרסם אתמול רשמית כי איטליה נכנסה לרשימת היעדים המסוכנים לביקור. "אנשי העסקים כאן, בעלי חנויות, בעלי מסעדות, כל הזמן מתלוננים לפנינו שזה לא מה שהם אמורים לראות בתקופה הזאת של השנה", המשיכה, ותיארה כי העיר כעת "שקטה מאוד". הסיבה היא, כאמור, "העלייה הפתאומית במספר מקרי נגיף הקורונה. היו פחות מחמישה נדבקים בסוף השבוע שעבר - ואילו היום, יום שלישי אחר הצהריים, אנחנו עומדים על 283 נדבקים. זו עלייה אדירה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

טראמפ: "אנחנו קרובים מאוד למציאת חיסון נגד נגיף הקורונה"

ישראלית מ"ספינת הקורונה" שנדבקה בנגיף שוחררה מבית החולים

מנכ"לית ועדת הבחירות: נערכים להקמת קלפיות למבודדי הקורונה

התפשטות נגיף הקורונה בונציה שבאיטליה
התפשטות נגיף הקורונה בונציה שבאיטליה | צילום: רויטרס

"זה הופך את ההתפרצות הזאת להתפרצות הגדולה הראשונה מחוץ לאסיה", הוסיפה בל, "וזה יוצר סיבוכים שונים עבור הרשויות האיטלקיות". ואפילו שהעלייה במקרי ההידבקות היא גבוהה יחסית לשאר המדינות באירופה, יש איטלקים שטוענים כי הרשויות במדינה הגיבו בצורה מוגזמת. "מצד אחד, אנחנו שומעים מאלה שנמצאים בבידוד - כפי שאפשר לצפות, שהם מאוד לא מרוצים מזה".

"זו הפעם הראשונה שדמוקרטיה ליברלית מערבית נאלצה לנקוט אמצעי בידוד כאלה. בעצם כולאים עשרות אלפי אנשים באמצעים שפירושם הוא שאם הם ינסו לעזוב את אזורי הבידוד באופן בלתי חוקי -  הם עלולים לשאת עונשי מאסר. זה דבר די חדש לאירופה ומובן שאנשים רבים חוששים מכך".

ולמרות הבהלה שנרשמה בקרב הציבור, בוונציה עדיין לא הוכרז על הסגר כזה או אחר. "תיירים ממשיכים להגיע ולעזוב -  אך במספרים נמוכים יותר", סיפרה בל. "רבים מאנשי העסקים המקומיים אומרים לנו, 'תראו, אנחנו פשוט לא מקבלים את המידע הדרוש לנו. אם המצב באמת חמור כל כך - למה עדיין מכניסים תיירים? למה זו עדיין עיר פתוחה?'"

בהלת הקורונה באיטליה, אנשים עומדים בתור לסופר
בהלת הקורונה באיטליה, אנשים עומדים בתור לסופר | צילום: רויטרס

על האזרח האיטלקי שנמצא בטנריף אמרה מליסה כי "הרשויות בספרד אישרו זאת. הוא תייר איטלקי שנפש שם. זו תזכורת לבעיה האמיתית עבור מדינות שמחוץ לגבולות איטליה. לא מדובר רק במדינות שתיירים איטלקים יכולים לבקר בהן, אלא גם בכל המדינות שעברו בהם תיירים שהגיעו מערים כמו ונציה ומילאנו בימים האחרונים והתיירים יחזרו אליהן".

"בשל אזור שנגאן אלה גבולות פתוחים ובריאות הציבור באירופה עדיין מטופלת ברמה לאומית", הסבירה, "זאת אומרת שלא תיאמו מדיניות או שתיאמו מעט מאוד עד כה. המדינות השכנות של איטליה חוששות מאוד, שרי הבריאות של המדינות האלה ביקרו הבוקר ברומא וניסו למצוא דרך לעצור את התפשטות הנגיף אל מחוץ לגבולות הפתוחים של איטליה. עבור כל האיחוד האירופי זה מבחן חשוב שבו על המדינות החברות בו לשתף פעולה ולהבטיח שימנעו את ההתפשטות".