יותר מ-40 מיליון אנשים בסין בהסגר - מספר המתים מהנגיף עולה

הרשויות במדינה ביטלו את התחבורה הציבורית בארבע ערים נוספות. 26 בני אדם מתו עד כה מהמחלה, וכ-830 נדבקו בה. זאת, ברקע ראש השנה הסיני, שבו נוהגים מיליוני בני אדם לנסוע לחופשות

זמן צפייה: 00:43

הווירוס הקטלני מסין: הרשויות בסין ביטלו היום (שישי) את התחבורה הציבורית בארבע ערים נוספות, כך שבסך הכול ישנם כ-41 מיליון תושבים שנמצאים בהסגר, מחשש להתפשטות נגיף ה"קורונה" הקטלני. סך הכל יש 10 ערים במדינה בנמצאות תחת הסגר. זאת, ברקע ראש השנה הסיני, שבו נוהגים לנסוע לחופשות מיליוני בני אדם.

בד בבד, המחלה ממשיכה להתפשט. מספר המתים עלה היום ל-26. כ-830 תושבי סין נדבקו עד כה מהנגיף. בתוך כך, אישה שהגיעה לתאילנד מהעיר ווהאן, שבה פרץ הנגיף, התגלתה כנשאית של הווירוס. במקביל, סין הודיעה שתנקוט באמצעים "נוקשים וממוקדים יותר" על מנת למנוע את התפשטות הקורונה. עד כה אותרו 23 מקרים מאומתים של הנגיף מחוץ לסין. חמישה בתאילנד, שלושה בסינגפור, שלושה בטייוואן, שניים בהונג קונג, שניים במקאו, שניים ביפן, שניים בווייטנאם, שניים בקוריאה הדרומית, ושני מקרים בארה"ב. 63 מטופלים ב-22 מדינות בארה"ב נבדקים בחשד להידבקות.

לעוד כתבות בנושא:

ממשל סין מסתיר מידע על היקף תפוצת הנגיף המסתורי • פרשנות

סין נלחמת בווירוס: סגר הוטל על עיר של 11 מיליון תושבים

17 אנשים מתו, כ-500 נדבקו: הווירוס המסתורי מסין ממשיך להתפשט

חובשים מסיכות ברחבי המדינה- הנגיף הקטלני מסין
חובשים מסיכות ברחבי המדינה- הנגיף הקטלני מסין | צילום: טוויטר

כאמור, כחלק מניסיונות הרשויות למגר את התפרצות הנגיף החדש, בכמה ערים, בהם ווהאן המונה כ-11 מיליון תושבים, הוחלט לעצור את פעילות התחבורה הציבורית עד להודעה חדשה. במקביל, תושבי הערים הונחו שלא לצאת מתחומיהן. במקביל נסגרו גם מקומות בילוי כמו תיאטראות, חנויות, בתי קפה ובתי קולנוע.

הנגיף המסתורי, כזכור, התגלה בתחילת החודש בעיר ווהאן ומאז הספיק להתפשט לערים נוספות במדינה. בימים האחרונים אובחנו כמה חולים גם במדינות מעבר לים, בין היתר בארצות הברית ובמקסיקו. הנגיף החדש הוא וירוס דמוי שפעת השייך למשפחת "קורונה". הוא גורם לדלקת ריאות קשה שעלולה לדרדר במהירות את הלוקה בה לסכנת חיים של ממש.

ילדה בתחנת הרכבת בהוואן שבסין
ילדה בתחנת הרכבת בהוואן שבסין | צילום: רויטרס

רובם המוחלט של המקרים המתועדים התגלו בעיר ווהאן שבסין, ועל פי המרכז לבקרת המחלות במדינה - התברר כי מקור הנגיף היה בשוק מסחרי ובלתי חוקי של חיות בר שהתקיים בעיר.

כתב סי אן אן בווהאן, דיוויד קולבר, דיווח על הצעות שהגיעו מצד תושבי העיר להבריח אנשים החוצה תמורת מאות דולרים, ועל תושבים רבים שמחכים בצדי הדרכים, בניסיון לתפוס רכבים היוצאים מהעיר.

נוסעים עוטים מסכות בשדה התעופה בשאנגחאי שבסין
נוסעים עוטים מסכות בשדה התעופה בשאנגחאי שבסין | צילום: רויטרס

ברחבי העולם נערכים להתמודדות עם התפרצות הנגיף ומרב המאמצים מתרכזים במניעת התפשטותו. משרד החוץ הבריטי המליץ לאזרחי הממלכה המאוחדת שלא לטייל בעיר ווהאן, עקב סכנה ממשית להידבקות בנגיף. קוריאה הצפונית החמירה את האזהרות, וסגרה את שעריה בפני תיירים עקב קרבתה הגיאוגרפית לסין השכנה.

הרשויות בסין הודיעו כי מדובר בנגיף מדבק שעובר מאדם לאדם. עקב כך, תפוצת המחלה צפויה להתרחב לקראת ראש השנה הסיני שייחגג השבוע, כיוון שבמהלכו יטוסו אזרחים סינים רבים לחופשה, והם ועלולים לשאת עמם את הנגיף למדינות רבות נוספות. על פי הערכות, כשבעה מיליון סינים צפויים לטוס לחופשה מחוץ למדינה בעונת החגים הנוכחית.