סין נלחמת בווירוס: סגר הוטל על עיר של 11 מיליון תושבים

במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף החדש, הופסקה פעילות התחבורה הציבורית בעיר ווהאן ותושביה הונחו לא לצאת מתחומי העיר - חרף חגיגות ראש השנה במדינה. מגבלות דומות יוטלו הערב על העיר הסמוכה

זמן צפייה: 08:40

הנגיף הקטלני מסין: כחלק מניסיונות הרשויות למגר את התפרצות הנגיף החדש, בעיר הסינית ווהאן, המונה כ-11 מיליון תושבים, הוחלט לעצור היום (חמישי) את פעילות התחבורה הציבורית עד להודעה חדשה. במקביל, תושבי העיר הונחו לא לצאת מתחומיה למרות החופשה לרגל ראש השנה הסיני, שבה נוהגים הסינים לצאת ולטייל.

בנוסף, ערוץ הטלוויזיה הסיני הרשמי דיווח כי החל מהערב תופסק גם התחבורה הציבורית בעיר הסמוכה לווהאן, הואנגאנג. באותו הזמן ייסגרו גם מקומות בילוי כמו תיאטראות, חנויות, בתי קפה ובתי קולנוע.

הנגיף המסתורי, כזכור, התגלה בתחילת החודש בעיר ווהאן ומאז הספיק להתפשט לערים נוספות במדינה. בימים האחרונים אובחנו כמה חולים גם במדינות מעבר לים, בין היתר בארצות הברית ובמקסיקו. עד כה מתו 17 בני אדם מהנגיף ויותר מ-570 נדבקו במחלה, כך דווח בטלוויזיה הממלכתית הסינית.

הווירוס מתפשט: אדם שנסע מסין לארה"ב אובחן כחולה בנגיף החדש

זינוק בסין במספר הנדבקים בנגיף המסתורי דמוי הסארס

בווידאו נראים המאבטחים בתחנת הרכבת בווהאן, שנמצאת בעוצר תחבורתי מהבוקר ועד להודעה חדשה.

עם זאת, ועידת החירום של ארגון הבריאות העולמי הודיע, לאחר יום של דיונים בז'נבה, שהתפרצות הווירוס לא תוגדר לעת עתה אירוע חירום בין-לאומי. לדברי ראש הוועידה, חסר עדיין מידע לגבי אופן התפשטות המחלה. מומחי הבריאות ייפגשו שוב במהלך היום לדיונים נוספים.

כתב סי אן אן בווהאן, דיוויד קולבר, מדווח על הצעות שהגיע מצד תושבי העיר להבריח אנשים החוצה תמורת מאות דולרים, ועל תושבים רבים שמחכים בצידי הדרכים, בניסיון לתפוס רכבים היוצאים מהעיר.

ברחבי העולם נערכים להתמודדות עם התפרצות הנגיף ומרב המאמצים מתרכזים במניעת התפשטותו. משרד החוץ הבריטי המליץ לאזרחי הממלכה המאוחדת שלא לטייל בעיר ווהאן, עקב סכנה ממשית להידבקות בנגיף. קוריאה הצפונית החמירה את האזהרות, וסגרה את שעריה בפני תיירים עקב קרבתה הגיאוגרפית לסין השכנה.

הרשויות בסין הודיעו כי מדובר בנגיף מדבק שעובר מאדם לאדם. עקב כך, תפוצת המחלה צפויה להתרחב לקראת ראש השנה הסיני שייחגג השבוע – במהלכו יטוסו אזרחים סינים רבים לחופשה – ועלולים לשאת עמם את הנגיף למדינות רבות נוספות. על פי הערכות, כשבעה מיליון סינים צפויים לטוס לחופשה מחוץ למדינה בעונת החגים הנוכחית.

אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין
אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין | צילום: רויטרס

הנגיף החדש הוא וירוס דמוי שפעת השייך למשפחת "קורונה". הוא גורם לדלקת ריאות קשה שעלולה לדרדר במהירות את הלוקה בה לסכנת חיים של ממש. רובם המוחלט של המקרים המתועדים התגלו בעיר ווהאן שבסין, ועל פי המרכז לבקרת המחלות במדינה - התברר כי מקור הנגיף היה בשוק מסחרי ובלתי חוקי של חיות בר שהתקיים בעיר.