מחקר: מקרי ההידבקות בנגיף בסין - פי 4 יותר ממה שמסרו הרשויות

עורכי המחקר טוענים שלמרות הנתונים הרשמיים - בגל הראשון של ההתפרצות - 232 אלף בני אדם נדבקו בקורונה. השינוי כרוך בשל העובדה שוועדת הבריאות עדכנה 7 פעמים את הקריטריונים לחולים בנגיף

A Security Officer In A Protective Mask Checks The Temperature Of A Passenger Following The Outbreak Of A New Coronavirus, At An Expressway Toll Station On The Eve Of The Chinese Lunar New Year Celebrations, In Xianning
בדיקת עוברים ושבים בסין | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: מחקר חדש שנערך בהונג קונג מצא כי מקרי המוות מנגיף הקורונה במדינה היו פי ארבעה ממה שדיווחה בפועל סין, המדינה שבה החלה ההתפרצות. האקדמאים בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הונג קונג, אשר ערכו את המחקר, גילו כי ככל הנראה, כ-232 אלף אזרחי סין נדבקו בנגיף בגל ההתפרצות הראשון שאירע באמצע פברואר - נתון גבוה בהרבה עליו הצהירו תחילה הרשויות במדינה, לפיו 55 אלף בני אדם נדבקו.

ועדת הבריאות הלאומית של סין פרסמה שבעה עדכונים לפיהם ניתן להגדיר מקרה של חולי בנגיף. המחקר מצא כי לשינויים הייתה "השפעה מהותית" על מניין החולים. אם כך, לפי המחקר - בארבעת העדכונים הראשונים, למשל, זינק ממוצע החולים מ-2.8 ל-7.1.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מספר המתים מקורונה עלה ל-191; 14,592 חולים – מהם 107 מונשמים

"בעט בראשו ובפניו": תושב נתניה מואשם ברצח דר רחוב

"החזיק את הנשים בתנאי עבדות": אישום נגד הרב שניהל כת בי-ם

תיירת בכיכר טיאנמן שבסין
תיירת בכיכר טיאנמן שבסין | צילום: רויטרס

"אם העדכון החמישי של הקריטריונים לחולי היה העדכון לפיו היו פועלות הרשויות בסין - נראה שעד אמצע פברואר - 232 אלף בני אדם היו רשומים כחולי קורונה", הסבירו החוקרים. זאת, כאמור, לעומת 55,508 המקרים המאושרים עליהם דוווח בפועל.

בתוך כך, בארה"ב ובאוסטרליה קראו אמש לפתוח בחקירה בין-לאומית נגד סין על התפרצות הנגיף. שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר כי ארה"ב מאמינה שהמפלגה הקומוניסטית כשלה, ולא דיווחה על הווירוס החדש בזמן. שגריר סין בארה"ב השיב כי "יש לחשוב מחדש על מערכת היחסים בין המדינות", ומתח ביקורת על פוליטיקאים אשר "עסוקים בהאשמות מופרכות במקום להקשיב למדענים".

תחנת בדיקה בכביש בסין, בזמן התפרצות נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר הרשויות בסין עדכנו את מניין המתים בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הקורונה, כך שנרשמה עלייה של 50% במקרי המוות. כעת, עומד מניין הקורבנות בעיר על 3,689 – עלייה של 1,290 מקרים. במקביל, הוספו 325 מקרי הידבקות חדשים לספירה.

בעולם טוענים כי סין אינה מתנהלת בשקיפות בכל הנוגע להתפרצות הנגיף. לטענת הרשויות, מדובר בחולים שמתו בביתם, או במתים שלא נרשמו בשל העומס הרב על הצוותים הרפואיים באותם ימים. "הנתונים עודכנו בשל אחריותנו להיסטוריה, לאזרחים ולקורבנות", מסרו הרשויות, שהבטיחו כי הן מתנהלות בשקיפות מלאה.