מספר המתים מקורונה עלה ל-191; 14,592 חולים - מהם 107 מונשמים

בין המתים, בן 94 ובת 74 שהיו מטופלים במרכז האלצהיימר ברמת גן. בן 86 ששוחרר בשבוע שעבר לאחר שנמצא שלילי לנגיף - אושפז אמש בשנית. מצבו קשה. עד כה, 5,334 ישראלים שחלו החלימו ושוחררו

זמן צפייה: 00:48

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי עלה ל-191 מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל. כמו כן, מספר הנדבקים טיפס ל-14,592 כאשר 136 במצב קשה ו-107 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 112 מהנדבקים מוגדר בינוני, ושל 8,819 נוספים מוגדר קל. עד כה, 5,334 ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה כבר החלימו מהמחלה ושוחררו לביתם.

במשרד הבריאות דיווחו בנוסף כי 455 מהחולים מאושפזים בבתי החולים השונים, 2,384 מטופלים בבתי המלון שהוסבו לשם טיפול בחולי קורונה, ואילו 6,207 מהמאובחנים שוהים בבידוד ביתי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח בלבנון: חמאס מוכן לעסקת חילופי אסירים דו שלבית

נתניהו ובנט נפגשו: "הפגישה הייתה חיובית – יוועדו שוב בהמשך"

נהג האמבולנס שעורר בהלה החלים מקורונה – ומסייע לחולים חדשים

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

בית החולים איכילוב שבתל אביב עדכן כי במהלך הלילה הלכו לעולמם בן 94 ובת 74, אשר נדבקו בנגיף. השניים היו מטופלים במרכז האלצהיימר ברמת גן.

בתוך כך, בית החולים פוריה דיווח על חולה בן 86 במצב קשה שאושפז במחלקת הקורונה בשבוע שעבר, ולאחר שחלה הטבה במצבו והבדיקות שהגיעו היו שליליות לנגיף - הוא שוחרר בחזרה לבית האבות שבו הוא מתגורר. אולם, אתמול הוא הגיע לבית החולים בשנית כשהוא סובל מקשיי נשימה. בבדיקות שנערכו לו התגלה כי הוא חולה בנגיף. מצבו, כאמור, קשה והוא מורדם ומונשם.

המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד
המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד | צילום: דוברות המשטרה

אמש פרסם מכון גרטנר, שמייעץ למשרד הבריאות בהתמודדות עם הנגיף, דוח שבו הזהיר כי הסרת המגבלות עלולה להוביל ל-6,000 ישראלים מונשמים עד חודש יולי. על פי המכון, כשהמשק יחזור לפעילות מלאה, במקרה שמקדם ההדבקה יעמוד על כ-1.2 בני אדם, כפי שהיה לפני ההסגר, ואם לא יבוצע בידוד מהיר של הנדבקים והחולים, כאמור, תהיה התפרצות נוספת של הווירוס שעלולה להוביל להשלכות קשות. יש לציין כי מקדם ההדבקה כעת עומד על פחות מ-1.

עם זאת, גורמים ממשלתיים מתחו ביקורת על התנהלות משרד הבריאות בזמן משבר הקורונה, ולפיהם המשרד כשל בהבנת מספרי המאושפזים בבתי החולים. זאת ברקע המכתב ששלח שר הביטחון נפתלי בנט לשרים, שבו ביקש להביא לאישור הממשלה מודל חלופי ליציאה מההסגר, לפיו המשק ומוסדות החינוך יוחזרו לפעילות מלאה רק לאחר יום העצמאות.

קורונה בתל אביב
קורונה בתל אביב | צילום: רויטרס

במכתב כתב השר כי "הגישה הנוכחית, אשר בתחילה הייתה נכונה, גורמת כעת הרבה יותר נזק מתועלת לאזרחי ישראל. אנחנו חייבים לבצע שיוני דרמטי בטיפול שלנו במגפה". כמו כן, ביקש בנט להרחיב ולייעל את מערך הבדיקות לקורונה.

בתוך כך, מסקר חדשות 13 ופרופסור קמיל פוקס עלה כי כמעט 70% מהנשאלים די מרוצים מניהול משבר הקורונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעוד 34% מרוצים ורק 32% אינם מרוצים. ביחס לבנט, 28% מהעונים מרוצים מהתנהלותו, 39% די מרוצים ו-29% בלבד כלל לא מרוצים. ביחס לשר הבריאות יעקב ליצמן רוב גדול, 67% לא מרוצים מהתנהלותו, בעוד 19% אחוזים די מרוצים ורק 13% מרוצים.