נהג האמבולנס שעורר בהלה החלים מקורונה - ומסייע לחולים חדשים

יואל גלט, שמוכר לציבור בתור "חולה מספר 29", עורר חשש גדול בהיותו הראשון שנדבק ממקור לא ידוע. כעת, לאחר שהבריא, החליט לתרום פלזמה לטובת חולים במצב קשה. "כתבו עלינו דברים נוראיים"

זמן צפייה: 02:38

יואל גלט, חובש במד"א במקצועו, מהיישוב ענב שבשומרון, היה אחד הנדבקים הראשונים בקורונה בישראל. הוא מוכר לציבור בתור "חולה מספר 29" שעורר חשש גדול בהיותו החולה הראשון שנדבק ממקור לא ידוע.

"המקור התחיל ממני, ומפה מתחיל הבלגן הגדול בארץ", שחזר. "רציתי לברוח. התחושה הראשונה הייתה לברוח מהכול". שאתו רבקה סיפרה: "אמרתי להם שזה לא יכול להיות. הוא לא נחשף, לא היינו בחו"ל. הייתי בטוחה שזהו, הוא הולך למות, כי זה מה שכל הזמן חשבנו על המחלה הזאת".

יואל גלט, חולה מספר 29
יואל גלט, חולה מספר 29 | צילום: חדשות 13

לאחר שהתברר כי יואל חלה, מאות אנשים שבאו איתו במגע הוכנסו לבידוד, מה שהוביל ללא מעט נאצות נגדו ונגד בני משפחתו מצד טוקבקיסטים זועמים. בין היתר נטען שאשתו ביקרה אותו בבידוד בניגוד להוראות והדביקה אחרים, טענה שהתבררה כי אינה נכונה. "כתבו עליי דברים נוראיים", סיפרה. "כתבו עליי שאני כמו כרמל מעודה, שאני מתעללת בילדים. שהלוואי ואני אהיה החולה הראשונה בארץ שתמות".

יואל, רבקה, אשתו ושני ילדיהם אושפזו בבית החולים "השרון" שבפתח תקווה ולמרבה המזל החלימו. כעת, אחרי שחזר לעבודתו במד"א, יואל החליט לנסות ולסייע גם לחולי קורונה אחרים שבמצב קשה - ולתרום פלזמה. "השתדלו, כל מי שחולה קורונה והחלים, שיבוא לתרום כדי שנוכל להגיע לחיסון ולעזור לכמה שיותר חולים", ביקש.