בלי בתי כנסת - וללא אושפיזין: המדריך המלא לחג הסוכות בסגר

חג הסוכות השנה יהיה שונה מהרגיל, ויצוין בעיצומה של התפשטות הקורונה בישראל. בשל כך, נחגוג ללא אורחים - ותחת הגבלות מחמירות על תפילות והתקהלויות • מתי ייכנס החג ומה יהיה מזג האוויר?

זמן צפייה: 02:37

הערב (שישי), ובצל מגפת הקורונה, יצוין חג הסוכות תחת הגבלות מחמירות וסגר כללי. השנה, שלא כמו בשנים קודמות, חל איסור לארח אושפיזין בסוכה, ומי שיעשה כן ויכניס לסוכתו אורחים שאינם מתגוררים איתו באותו הבית - יסתכן בקנס של 500 שקלים.

אתמול האריכה הממשלה את הסגר הכללי בארבעה ימים נוספים, וכן אישרה הגבלות חדשות, בהן גם כאלו המגבילות את ההפגנות והתפילות למרחק של קילומטר אחד ממקום המגורים, ובקפסולות של עד 20 בני אדם תוך שמירת מרחק ועטיית מסכה. בתי הכנסת, כידוע, יישארו סגורים והתפילות יוכלו להתקיים במקום פתוח בלבד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ איחל לטראמפ החלמה מהירה: "מיליוני ישראלים חושבים עליכם"

הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה: "נעבור את זה יחד"

מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי הרב קנייבסקי – נדבק בקורונה

סוכה
סוכה | צילום: Getty Images/אימאג'בנק

בתוך כך, אלפי שוטרים נפרסו ברחבי הארץ על מנת לאכוף את תקנות הממשלה. במשטרה הדגישו כי עיקר הפעילות תתמקד בפיקוח ואכיפה של התקנות, "בדגש על התקהלויות אסורות והגבלות התנועה והמסחר", לשון ההודעה. כמו כן, המשטרה תנסה לאתר התקהלויות לא חוקיות במתחמי סוכות ענק.

במשטרה מתכוונים להגביר את הפיקוח על ידי פריסת מחסומים באזורים שונים, וכן על ידי סיורים שיבצעו שוטרים ומתנדבים. "ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם", הוסיפו במשטרה, "ולכן כל אחד נדרש לשהות בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית ולהימנע מהתקהלות ומיציאות למרחב הציבורי שלא לצורך ובניגוד לחוק".

מדינת ישראל נכנסת לסגר
מדינת ישראל נכנסת לסגר | צילום: דוברות המשטרה

מזג האוויר היום צפוי להיות מעונן חלקית, כאשר במקביל תחול ירידה בטמפרטורות ותורגש הקלה בעומסי החום. מחר מגמת ההתקררות תימשך והטמפרטורות יהיו נמוכות מהממוצע לעונה, ומזג האוויר ייעשה נוח ברוב אזורי הארץ.

הטמפרטורות המקסימליות החזויות להיום: רמת הגולן - 32 מעלות, הרי הצפון – 26, הכינרת – 34, נצרת – 29, חיפה – 26, תל אביב – 29, השפלה – 30, אריאל – 27, ירושלים – 27, באר שבע – 31, הרי הנגב – 27, ים המלח – 34 ואילת – 35 מעלות.

סוכות בכפר עציון, גוש עציון, ישראל
סוכות בכפר עציון, גוש עציון, ישראל | צילום: Zachi Evenor/ וויקפדיה

זמני כניסת ויציאת החג:

ירושלים
כניסת החג: 17:43
יציאת החג: 19:03

תל אביב
כניסת החג: 18:03
יציאת החג: 19:05

חיפה
כניסת החג: 17:54
יציאת החג: 19:04

באר שבע
כניסת החג: 18:03
יציאת החג: 19:05

אילת
כניסת החג: 18:03
יציאת החג: 19:05