גנץ מידר את לפיד ואשכנזי מההחלטה לשכור משרד חקירות

פרסום ראשון: יו"ר כחול לבן לא שיתף את שני הבכירים במפלגתו בהחלטה לשכור את חברת אבטחת המידע CGI, הנמצאת בבעלות חבר הכנסת לשעבר יעקב פרי – במטרה לאתר את המדליפים מהישיבות הסגורות

זמן צפייה: 04:04

פרסום ראשון: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מידר את שותפיו הבכירים למפלגה – יאיר לפיד וגבי אשכנזי, מההחלטה לשכור משרד חקירות לאיתור המדליפים ב"כחול לבן". ביום שישי אישרה מפלגת כחול לבן את הידיעה שפורסמה באתר YNET, על כך שבכיריה שכרו חברת חקירות במטרה לאתר מדליפים. "קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע", הודו במפלגה.

החברה ששכרה המפלגה, CGI שמה, עוסקת באבטחת מידע ויושב הראש שלה הוא ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, שגם כיהן בעבר כשר וחבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד. הניסיון לאתר מדליפים בשורות המפלגה נובע ממספר מקרים במערכת הבחירות הקודמת ובאחרונה שבהם הגיע לידי התקשורת מידע מדיונים ומישיבות מתוך פורומים סגורים של המפלגה.

עוד בחדשות 13:

כחול לבן אישרה כי שכרה חברת חקירות לאיתור מדליפים

סקר חדשות 13: הליכוד וכחול לבן בתיקו; ימינה – השלישית בגודלה

איחודים, פיצולים – וחזרות מפתיעות: חודש לבחירות – תמונת מצב

גנץ ולפיד
גנץ ולפיד | צילום: רויטרס, shutterstock

בין ההדלפות ממערכת הבחירות הקודמת, היו הקלטות שהגיעו לידי חדשות 13, בהן נשמע גנץ לא שולל ישיבה לצד נתניהו, על אף שהצהיר פעמים רבות כי לא יישב בממשלתו של נתניהו. "יהיה לו שימוע ביולי והשימוע הזה הולך לכתב אישום. אני לא יכול לשבת איתו אחרי שיש לו כתב אישום אחרי שימוע, זה יהיה מטורף לחלוטין", נשמע גנץ בהקלטות.

"נגיד שהוא ינצח את הבחירות, שבוע אחרי זה טראמפ שם תוכנית ועם ישראל מסתכל על בני גנץ ואומר 'בוא נאתרג את הנתניהו הזה' כי אחרת סמוטריץ' יהרוג לנו את האופציה האחרונה לעשות משהו. אז כשאני אגיע לרגע הזה, אני צריך לראות. ואז אני אגיד לנתניהו 'סליחה, זה בלי סמוטריץ', זה בלי זה, זה בלי זה, זה כחול לבן-ליכוד, בוא נדבר. ממשלת אחדות בין כחול לבן לבין ליכוד. אתה, מהיום שמתחיל המשפט שלך, נכנס לנבצרות של חודשיים עד שהמשפט שלך נגמר, לא יודע בדיוק מה, נוציא איזשהו סידור".

רה''מ נתניהו
רה''מ נתניהו | צילום: לע''מ

מסקר חדשות 13 שפורסם ביום חמישי עולה כי אם הבחירות היו נערכות כחודש לפני מועדן המקורי - היה שיוויון בין הליכוד בראשות בנימין נתניהו וכחול לבן בראשות בני גנץ – כל אחת הייתה מקבלת 31 מנדטים. זאת לעומת הסקר הקודם בו הליכוד הייתה מנצחת את כחול לבן בשני מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן הייתה מקבלת 11 מנדטים. מכאן, גוש הימין היה עומד על 56 מנדטים מול 53 במרכז שמאל, זאת ללא 11 המנדטים של ליברמן.

כמו כן, רשימת ימינה בראשות איילת שקד הייתה זוכה ל-12 מנדטים, אחריה ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 11 מנדטים והרשימה המשותפת בראשות איימן עודה 9 מנדטים. המחנה הדמוקרטי בראשות ניצן הורוביץ הייתה מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן עם 7 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 6 מנדטים והעבודה-גשר בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס הייתה זוכה ל-5 מנדטים.

עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא הייתה עוברת את אחוז החסימה כאשר הייתה זוכה ל-2.1% מהקולות, וכך גם זהות בראשות משה פייגלין שהייתה מקבלת 1.4% מהקולות בהתאמה.