סקר חדשות 13: גוש המרכז-שמאל מוביל, 50% רוצים ממשלת אחדות

חודש וחצי לפני הבחירות הארציות, כחול לבן מתחזקת לעומת הסקר הקודם ועומדת על 29 מנדטים, אחד פחות מהליכוד. 43% ענו כי הם מעדיפים את נתניהו כראש הממשלה ו-32% ענו כי גנץ מתאים לתפקיד

זמן צפייה: 05:06

בחירות 2019 - הסיבוב השני: מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (חמישי) עם סגירת הרשימות המפלגתיות לכנסת, עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מובילה את גוש הימין עם 30 מנדטים. מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ מתחזקת ל-29 מנדטים - בהשוואה ל-23 מנדטים בסקר הקודם. הימין המאוחד בראשות איילת שקד, הייתה זוכה ל-11 מנדטים. על פי תוצאות הסקר, גוש המרכז-שמאל היה עומד על 55 מנדטים לעומת 54 מנדטים לגוש הימין, ללא מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן - שהייתה זוכה ל-11 מנדטים, עלייה של מנדט לעומת הסקר הקודם.

Seker 01

עוד עלה מהסקר כי אם הבחירות היו נערכות היום, הרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה הייתה מקבלת 11 מנדטים, המחנה הדמוקרטי 9 מנדטים ויהדות התורה 7 מנדטים. ש"ס ומפלגת העבודה היו זוכות ל-6 מנדטים.

עוד כתבות בנושא >>

בן גביר הגיע להגיש הרשימה: "מטעמי אגו פוצצו את ההסכם" • חי

המשא ומתן בימין: ברגע האחרון אחד הצדדים יתקפל • פרשנות

ליברמן: "פרץ יחבור לנתניהו"; העבודה: "הוא ממציא מעשיות"

Seker 02

Seker 03

בשאלה מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה, בנימין נתניהו או בני גנץ, ענו 43% מהמשיבים כי נתניהו הוא המתאים ביותר, רק 32% ענו שגנץ ו-17% ענו שאף אחד מהם. 

50% מהנשאלים אמרו כי הם מעדיפים ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן - ללא המפלגות החרדיות, ואילו 13% ענו כי היו רוצים ממשלת אחדות כזו עם החרדים. 23% ענו כי יעדיפו ממשלת של מפלגות הימין והחרדים בלבד, ו-10% ענו כי ירצו ממשלת מרכז-שמאל עם החרדים. 4% ענו שאינם יודעים, או אף אחת מהאפשרויות. 

לאור ההעדפה הרבה לממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן ללא המפלגות החרדיות (50%), ניתן להבין את העלייה המתמשכת בפופולריות של ישראל ביתנו, שמאז הבחירות באפריל, מכריז היושב בראשה, אביגדור ליברמן כי יצטרף רק לממשלת אחדות שלא תכלול את המפלגות החרדיות.

הסקר נערך היום, 1.8.2019, ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 703 נשאלים, מהם 603 באוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול בפאנל אינטרנטי במגזר היהודי נערך ע"י חברת "פרויקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך ע"י מכון המחקר "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלדה. הסקר נערך בשיטות סטטיסטיות מוכרות, טעות הדגימה 4.0%.