"לא נשאבנו לעצבות": הקימו מיזם לזכר בנם כדי לשמח ילדים חולים

לאחר שהבן של אוולין וטוהר חיימוביץ' מת כתוצאה ממחלה גנטית, הם החליטו להקים את "הפרויקט של לני", במסגרתו ייצרו שמיכות מעוצבות - וחילקו אותן בביה"ח דנה שבאיכילוב • "משהו קטן וטוב"

זמן צפייה: 03:13

לפני כארבע שנים וחצי, אוולין וטוהר חיימוביץ' איבדו את היקר להם מכל, כשבנם הבכור לני שנולד עם מחלה גנטית, מת בגיל שנה וחצי בלבד. לאחר הטרגדיה שעברו, החליטו להקים את "הפרויקט של של לני", מיזם שמטרתו לשמח ילדים עם צרכים מיוחדים, במסגרתו ייצרו שמיכות מעוצבות ונעימות עם הלוגו של לני וציורים של חיות - וחילקו אותן לילדים בבית החולים דנה שבאיכילוב. לזוג, שניצח בעונה האחרונה של "המירוץ למיליון", יש כעת שני ילדים - ואחד נוסף בדרך.

"נפגשתי עם המנהלת של בית החולים ואמרתי מה החלום שלך? מה חסר לך שיהיה פה? אני יכולה לעשות המון דברים", סיפרה אוולין. "היא ענתה שהחלום שלה הוא שיהיו פה שמיכות יפות, מעוצבות, שילדים יהנו כשהם יתכסו בהן - וככה זה נולד. לפני כן היו כאן שמיכות סקביאס כחולות, וכשהגעת קודם כל חיפשת איפה להניח אותן בצד, שלא יהיו בזווית הראייה שלך. זה היה תהליך מאוד לא פשוט, והיום פתאום נופל לי האסימון מה עשינו, כי השמיכות הן בכל בית החולים וכל ילד שמגיע לכאן מתכסה בהן - וזה מרגש מאוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בלב סודאן: כפר הצלילה של המוסד ששימש להבאת יהודי אתיופיה

סוד המרציפן הנעלם: הקונדיטוריה המיתולוגית שנסגרה אחרי 84 שנה

לא רק דלומי ואליאן: האם רב-סרן שמועתי עובד שעות נוספות?

אוולין וטוהר חיימוביץ'
אוולין וטוהר חיימוביץ' | צילום: החדשות 13

טוהר אמר כי "למזלנו זכינו בעונה האחרונה של 'המירוץ למיליון', והחלטנו שנתרום חלק מכספי הזכייה למען 'הפרויקט של לני' ולמען פעילויות שאנחנו עושים. ניסינו להיות בתוך העשייה הזאת כדי לא להישאב למקום של עצבות. אנחנו כבר ארבע שנים בתוך הדבר הזה - וזה אחד הדברים הבאמת גדולים שהמחלה של לני הביאה לנו לתוך החיים".