"נשארתי בחיים בכל זאת": גל השמועות "שהורג" את מפורסמי ישראל

רשימת הידוענים שזכו לשמועות שקריות על מותם הולכת ומתארכת: זה החל באמנון רובינשטיין, המשיך עם צביקה פיק, מרגול, אדם ואלי גורנשטיין. "לא הייתי בטוח שאני חי - כי כולם אמרו שאני מת"

זמן צפייה: 12:46

האם רב-סרן שמועתי עובד שעות נוספות? רשימת המפורסמים והמפורסמות שזכו לשמועות מקלדת שקריות על מותם הולכת ומתארכת. זה החל עם חבר הכנסת אמנון רובינשטיין, נמשך עם צביקה פיק, מרגלית צנעני, אדם, אלי גורנשטיין ורק בימים האחרונים - עם רוני דלומי והשחקנית יונה אליאן. השמועות האלו הגיעו כמעט אל כל אדם במדינה. מכיוון שמדובר באנשים מפורסמים הם נדרשו להכחיש את השמועות. והם ממש לא הראשונים שסובלים מהפצת השקרים שעושה לה כנפיים.

כשאלי גורנשטיין התבשר על מותו הוא בדיוק היה באמצע שנת צהריים מפנקת במיוחד: "בהתחלה לא הייתי בטוח שאני בחיים כי כולם אמרו", מתבדח גורנשטיין. "ואמרתי, כולם יודעים משהו שאני לא יודע".

השחקן אלי גורנשטיין
השחקן אלי גורנשטיין | צילום: חדשות 13

"קיבלתי טלפון מכתב ידוע", מספרת רוני, בתו של גורנשטיין. "הוא אומר לי 'שלום רוני גורנשטיין, מה שלומך? קיבלתי הודעה ש-99.9% אבא שלך לא בטוב. מכיוון שאני כתב אחראי, אני רוצה לוודא שזאת האמת'", היא מוסיפה. "ירדתי למטה ואני רואה את שני ההורים שלי במיטה באמצע ה'שלאף שטונדה', הכול טוב, ישנים".

השמועה שהשחקן הלך לעולמו התפשטה בתוך דקות לכול טלפון נייד במדינה. "התגובה הראשונה זה זעזוע", אומר גורנשטיין. "כאילו שאני אולי מת, משהו קרה ואני לא יודע. גם בדיוק התעוררתי מהשינה. התגובה השנייה היא לחץ ואז כאילו, למה הפיצו את זה? מי? למי יש את הזדון לעשות את זה? למחרת כבר ראיתי את מודעת האבל של אלי גורנשטיין מסביון, אז הבנתי שזה לא זדון ושחלה פה איזו טעות". השמועה על מותו של גורנשטיין לא הייתה שקרית אלא ידיעה אמיתית ומצערת על אלי גורנשטיין אחר שמת. אבל בימינו כך בדיוק רצות שמועות ברשתות החברתיות.

השמועה שהרגה אותי
השמועה שהרגה אותי | צילום: חדשות 13

גם אסף אשתר הרגיש על בשרו איך שמועה מנותקת מהמציאות מקבלת חיים משלה ומתגלגלת לה בהצלחה בעולם. "חברה טובה התקשרה ואמרה לי 'מה קורה? הכול בסדר?'", מספרת אשתו של אשתר, כוכבה. "ואז לאט לאט היא סיפרה לי שרצה שמועה שאסף רצח אותי והוא עצור על הירצחי. ממש נרעשתי".

מי שבדרך כלל מבקש להצחיק אותנו, הפעם דווקא לא הבין את הבדיחה. "אני מוכרח להגיד שרעדתי בכול הגוף, הזעתי. ידעתי שזו הודעה שקל להפריך אותה, אבל הפחד רק מהמחשבה על 'רצח את אשתו' - המשפט הזה הוא איום ונורא", אומר אשתר בכעס. "אמא שלי ממש בכתה. היא מבוגרת, היא אישה חולה ואמרה 'עכשיו כולם חושבים, כל המדינה חושבת שזה מה שקרה. אוי ואבוי. לאן נגיע?'. זה ממש גרם לה למפח נפש גדול מאוד וגם על זה אני כועס. זאת לא בדיחה. שאנשים יבינו שכשהם עושים דבר כזה הם פוגעים במעגל גדול מאוד של אנשים. זה פשוט פשע".

הזמר אדם
הזמר אדם | צילום: חדשות 13

הזמר אדם היה במצב קריטי בבית החולים כשהשמועה על מותו נפוצה בפייסבוק. "רצו, מסתבר, אחות או שתיים מהמחלקה ששכבתי בה באופן קבוע אל הטיפול נמרץ כשהן שמעו את זה. ואז באה אלי האחות והראתה לי את זה בסמארטפון שלה, דף פייסבוק כזה שכתוב בו שהזמר אדם נפטר. צחקתי, ונשארתי בחיים בכול זאת".