סוף עצוב: נמצאה גופת הנער שנסחף בשיטפון באזור ירכא

עומרי אבו ג'נב בן ה-17 נמצא ללא רוח חיים אחרי שעות של חיפושים • הגשם הסוער הוביל לחסימת היציאה מירושלים לתל אביב לזמן קצר • שלג כבד בחרמון • 175 מ"מ של גשם בגולן, 70 בת"א

זמן צפייה: 02:16

היום (שישי) נמצאה גופתו של עומרי אבו ג'נב, הנער בן ה-17 שנסחף אמש סמוך לירכא שבצפון. הוא אותר בנחל "בית העמק", הנמצא מדרום לכפר ג'ת. אבו ג'נב רכב על טרקטורון עם צעיר נוסף בן 23 ונסחף בזרם סוער במעיין עין יפעם הסמוך לירכא לאחר שהטרקטורון התהפך. הצעיר חולץ כשהוא במצב קל וגם הטרקטורון עצמו נמצא בסריקות והוצא מהנחל. אבו ג'נב הוא הקורבן השני לנזקי הסופה האחרונה, הערב הוא הובא למנוחות. אלפים השתתפו בהלוויתו.

מיכאל יוחנוב, אדהם בארקת וחסיב שחאדה, פרמדיקים של מד"א שהשתתפו בחיפושים, סיפרו: "העבירו אלינו נער בן 16 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בו בדיקות רפואיות. הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

אתמול, כזכור, אמג'ד מוחמד ענאן בן ה-27, תושב ואדי סלאמה שבגליל, טבע למוות בנחל חילזון שבצפון הארץ.

הלוויתו של עומרי אבו ג'נב, הנער בן ה-17 שנסחף סמוך לירכא
הלוויתו של עומרי אבו ג'נב, הנער בן ה-17 שנסחף סמוך לירכא | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התחזית: הסערה נמשכת; רוח עזה, גשם מלווה בברקים וחשש מהצפות

סער לנתניהו בנאום ההפסד: "עומדים מאחוריך בבחירות הכלליות"

קזחסטן: לפחות 14 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס נוסעים באלמטי

עומרי אבו ג'נב הנער שנסחף בנחל סמוך לכפר ירכא
עומרי אבו ג'נב הנער שנסחף בנחל סמוך לכפר ירכא | צילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, בשל מזג האוויר הסוער, הבוקר נחסמה לזמן קצר היציאה מירושלים, מגינות סחרוב לכיוון תל אביב. במקביל, שלג כבד יורד בחרמון. במפלס התחתון נערמו בין 35 ל-40 סנטימטרים של שלג ובעליון יותר מחצי מטר. הטמפרטורה במקום עומדת על מינוס 2 מעלות. האתר סגור למבקרים בינתיים. מאוחר יותר, מתו כ-50 כבשים בעקבות הצפה שאירעה בכפר קאסם.

זירת החיפושים אחרי הנער שנסחף סמוך לירכא
זירת החיפושים אחרי הנער שנסחף סמוך לירכא

מתחילת הסערה נרשמו כ-175 מ"מ של גשם בגולן, היישוב חרשים שליד כרמיאל ובצפת - 168 מ"מ, בחיפה - 131, בכינרת - 89, בתל אביב - 70, בירושלים - 58, בשדרות - 24, באשקלון - 17, ובבאר שבע מילימטר אחד.

שיאי משקעים יוצאי דופן נרשמו אתמול במהלך הארץ. בצפת נשבר שיא הגשם עם יותר מ-120 מילימטרים שירדו ביממה אחת וחלק מאזורי הצפון אף עברו את רף ה-200 מילימטרים, למעלה מהכמות הממוצעת של כל חודש דצמבר בחלק מהאזורים. בחרמון, השלג שהחל לרדת ביום שלישי הפך לסערת שלגים של ממש ונמדדו כבר יותר מעשרים סנטימטרים. נחלי הצפון זורמים זרימה עצומה לאחר שנמדדו בממוצע 150-100 מילימטרים של גשם.

שלג נערם בחרמון
שלג נערם בחרמון | צילום: אתר החרמון