הסערה בפתח: הגשם יחל אחר הצהריים; מהלילה: משבי רוח קיצוניים

משעות הלילה יחל לרדת שלג בהרי הצפון והמרכז. ע"פ התחזיות, הגשם בבירה ירד בכמה פעימות - העיקרית שבהן מיום רביעי בשעות הצהריים ועד ליום חמישי בבוקר. במד"א הודיעו על היערכות מיוחדת

זמן צפייה: 06:38

לקראת סוף שבוע חורפי: הסערה אליה החלה ישראל להתכונן כבר אתמול צפויה להתחיל בשעות הקרובות (שלישי), כאשר משעות אחר הצהריים יחל לרדת גשם בצפון ובמרכז. מהערב ייעשה סוער, הטמפרטורות יצנחו ומשבי הרוח ייעשו קיצוניים. במהלך הלילה, יחל לרדת שלג בהרי הצפון והמרכז.

[brightcove_iframe video_id='news-weather-part-16021819' autoplay='0' credit='' desc='טל שמאי עונה על כל השאלות בלייב פייסבוק' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1577522073/kdkxnz_plpvwn.png' kid='1_648m0hpd' kid='1_648m0hpd' duration='519'']

על פי התחזית, השלג צפוי לרדת גם בירושלים - בשתי פעימות שונות. השלג יחל כבר מהלילה, ויימשך עד ליום רביעי בשעות הבוקר. תיתכן היערמות של שלג ויש צפי לחסימות כבישים זמניות. אחרי הפוגה קלה, השלג יתחדש בצהריים ויימשך ועד יום חמישי בבוקר. הפעם, השלג צפוי להיות כבד, להיערם לגובה של עד 20 סנטימטרים ולגרום לחסימת כבישים ממושכת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אונס בת ה-10 בנגב: החשוד המרכזי בפרשה קשר עצמו למעשה

תיעוד: נערי גבעות משחיתים רכבי פלסטינים אחרי פינוי אוהל

גנץ לא ישתתף בדיון הקבינט, תוכנית המענקים של נתניהו לא תקודם

משטרה, סופה, סערה, שלג
נערכים לסופה | צילום: דוברות המשטרה

בינתיים, במגן דוד אדום הודיעו על היערכות מיוחדת לקראת מזג האוויר החורפי והחלו בתגבור הצוותים, וכן בפריסת אמבולנסים וטרקטורונים ייחודיים, אשר ערוכים עם שרשראות על מנת לנוע בשלג, במקומות המועדים לשיטפונות.

מנכ"ל מד"א אלי בין מסר: "לאחר מספר שבועות חמים יחסית, החורף הישראלי חוזר ואנו חוזרים ומבקשים מאזרחי ישראל לשמור על זהירות, אחריות ובטיחות – למענם, למען בני משפחתם ועבור הסביבה. כעת, בעיקר בימי קורונה, הצורך בזהירות כפול. אנו במד"א ערוכים עם כוחות מתוגברים לכל קריאה ברחבי הארץ".

ניידת, שלג, משטרה
נערכים לסופה | צילום: דוברות המשטרה

גם חברת "סיטיפס" המפעילה את הרכבת הקלה בבירה החלה בהיערכות לקראת השלג הצפוי. החברה ביקשה מנהגי העיר להימנע מלהשאיר את רכביהם לאורך המסילות, על מנת שלא תיגרם הצטברות של השלג שתמנע מעבר של רכבות. בנוסף סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה.

על מנת למנוע מצב שבו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרום נזק לרכבות, רכשה סיטיפס מבעוד מועד אמצעים לפינוי וטיפול בשלג, בין היתר כפות לפינוי שלג, מנגנון חימום למפלגים, מנגנון המונע התגבשות קרח על גבי כבלי החשמל ועוד.

הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ-5 סנטימטרים בלבד, והחברה הודיעה כי במידה ששלג כבד יותר ייערם על גבי המסילות - השירות יפסק ויחודש כשיתאפשר.