בארה"ב מזהירים: המידע ביישומוני ההיכרויות נאסף ע"י המפעילים

המטה לביטחון לאומי הודיע שהאפליקציות מלקטות נתונים, שעלולים להגיע לידיים הלא נכונות - החל ממיקום מדוייק וכלה במידע הנוגע לאיידס אצל המשתמשים . "הניחו שיש מי שיצפה במה שיש בו עניין"

זמן צפייה: 02:29

בכירים במטה לביטחון לאומי קבעו באופן חד משמעי כי יישומוני ההיכרויות השונים מלקטים מידע רב על המשתמשים שלהם, והוא עשוי ליפול לידיים הלא נכונות. "המחשבה שיש מישהו שיודע וחשוף לכל היסטוריית השיחות שלך, התמונות והדברים ששלחת - גורמת לזעזוע והלם", אמר מתן סבר, שמשתמש באפליקציית "גריינדר".

ג'ון דמאנס, עוזר התובע הכללי לביטחון לאומי בארצות הברית, הסביר כי "אם הצפייה בדבר מה היא מעניינת, הניחו כי יהיה מישהו שיוכל לצפות בזה". בהתייחס לחברות הסיניות, שמפעילות כמה מהיישומונים, הוסיף ואמר: "החוק הסיני דורש מהחברות במדינה לשתף כל פיסת מידע שברשותה עם הממשל, אם היא מתבקשת לעשות זאת".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרצת אבטחה בוואטסאפ: "לינק זדוני הביא לקריסת האפליקציה"

"אם מישהי נראית שונה – מקללים": בני הנוער שנטשו את "טיקטוק"

משלוח מיוחד: אתר דואר ישראל נפרץ – והציע קישור לפורנו

מתן סבר, משתמש בגריינדר
מתן סבר, משתמש בגריינדר | צילום: חדשות 13

חדשות NBC בחנו ארבע אפליקציות כאלה, וגילו שהם מלקטים מידע. בין הנתונים שמלקטות החברות נמצא המיקום הנוכחי המדויק של המשתמשים וכן העדפות המיניות שלהם. כמה מהיישומונים אספו הודעות מתוך הצ'ט הפנימי בממשק, ו"גריינדר" אף אספה סטטוס של משתמשים בכל הנוגע לאיידס.  סבר ציין כי "לא מספיקים לנו יו"ר הבית היהודי רפי פרץ וההומופוביה שלו, עכשיו כל המידע הזה ששומרים. אלוהים יודע לאן זה מגיע".

עידו נאור, מומחה סייבר, מנהל מחקר בחברת "קספרסקי", הסביר כי "קשה מאוד לדעת לאן המידע מגיע. זאת, מפני שהוא נמצא אצל החברה ובשליטתה. אנחנו מקווים שהמידע שמור בצורה מאובטחת, אבל אין דרך באמת לדעת לאן המידע נשלח".