סכנות הטיקטוק: האתגרים שעלולים להיגמר בפציעה מסוכנת

היישומון שמשגע בשנה האחרונה את הנוער בארץ ובעולם טומן בחובו גם סכנות רבות. כשכולם מנסים להגיע להיכל התהילה של הסרטונים המוצלחים ויעשו הכול בשביל לייקים - זה עלול להיגמר באסון

זמן צפייה: 04:36

יישומון הטיק טוק משגע בשנה החולפת את הילדים - ובעיקר מדאיג את ההורים. בשיעורים, בהפסקות, בבית - כולם מנסים להגיע ל"היכל התהילה" של הסרטונים המוצלחים. ואלה האתגרים הכי מסוכנים - שכבר גרמו לפציעות רבות - למען הלייקים והצפיות.

האתגר האחרון שפוקד את הרשת וכבר הביא בישראל לאשפוז של נער בן 17, הוא אתגר ה-"skull crusher", במסגרתו שלושה אנשים עומדים עומדים בשורה, קופצים, ושניים מהם בועטים בקופץ האמצעי - כך שייפול על הישבן או גרוע מכך - על הראש.

אתגר מסוכן נוסף נעשה באמצעות חולצה, כאשר שניים מפילים את השלישי מרגליו באמצעות חולצה - והוא נופל קדימה. הטרנד המפורסם ביותר הוא קפיצה על השולחנות לצלילי השיר "ראן איט" של הראפר כריס בראון. האתגר כאן הוא לקפוץ על השולחן עד שהוא נשבר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"אם מישהי נראית שונה – מקללים": בני הנוער שנטשו את "טיקטוק"

אינסטגרם, לינקדאין, פייסבוק – וטינדר: האתגר שמשגע את הוליווד

"לא שווה את זה": אתגר ה"טיקטוק" שמוביל לפציעות בקרב בני נוער

אתגר הטיקטוק החדש
אתגר הטיקטוק החדש | צילום: חדשות 13

ה"פאקינגמינט" הוא אתגר חדש הכולל בין היתר אלמנטים ותנועות מיניות. ביזוי מיני מצולם, למי ששכח, הוא עבירה על החוק אם הסרטון מופץ ברשת. עוד אתגר בעייתי הוא ניעור של בקבוק הקולה וזריקתו באוויר, שכן הבקבוק עלול לפגוע בעוברי אורח.

לסיכום - אין באמת דרך טכנולוגית להמחיש לצעירים את הסכנות. אין אפליקציית קסם. באתגרים החדשים מטפלים בכלים הישנים והטובים - הסברה. ואתם חברים צעירים, כדאי שתזכרו, אם לא תהיו זהירים, לא תגיעו לפור יו - אלא לחדר המיון.