רובוטים, התקנים וגיימינג: כיצד ייראו חיי המין שלנו בעתיד?

חברות טכנולוגיות רבות ברחבי העולם עומלות על פיתוחים עתידניים שישפרו את הסיפוק המיני של בני האדם. "יש לכך ביקוש. לא לכולם יכול להיות בן או בת זוג" • "עד 150", חלק ב'

זמן צפייה: 07:54

חוקרים ומדענים בארץ ובעולם עומלים על פיתוחים פורצי דרך, גם בתחום הסיפוק המיני. "יש לכך ביקוש, לא לכולם יכול להיות בן או בת זוג. נוסף לכך, אתה יכול לחוות דברים שבדרך כלל לא תוכל לחוות", הסביר מוריס אופ דה-ביק, מנהל בחברה לפיתוח אינטימיות וירטואלית בהולנד.

ד"ר יעקב בן שאול, חוקר הזדקנות ועתידן, הוסיף: "הרובוטים העתידיים יהיו הרבה יותר אנושיים ממה שנדמה לנו היום. יהיו להם פונקציות אנושיות, תהיה להם מודעות עצמית ברמה כזו או אחרת. אני רואה היום אנשים שמכינים רובוטים שישמשו לסקס במקום בובות מתנפחות".

"אתה תוכל לנהל חיי מין סוערים ללא צורך במגע יד אדם", אמר ד"ר צחי בן ציון, פסיכיאטר וסקסולוג, שירותי בריאות כללית. "יהיו התקנים שאפשר יהיה להשתיל בתוך הגוף. תוכל להחליף איזה מצב ולהיכנס ל'מוד' מיני, וזה יגמור את הצורך במערכות יחסים", ציין.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

החוקרים שמנסים להילחם בזקנה – ולהאריך את תוחלת החיים

נקבת השחף הזקנה בעולם בת 66 – ומצפה לצאצאים חדשים

"הגברת הזקנה": מתה קופת האורנגאוטן הסומטרי הזקנה בעולם

רובוט המין ''הרמוני''
רובוט המין ''הרמוני'' | צילום: החדשות 13

דוגמה אחת לרובוטים כאלה היא הרמוני. היא רובוט מיני שפיתחו בקליפורניה, הבינה המלאכותית שלה מאפשרת לה גם לזכור את הדברים שאנחנו מספרים. כמו כן, אפשר למצוא בשוק גם את הנרי. הוא יכול לומר: "מעולם לא חשבתי שאמצא מישהי כמוך. כלומר, יש בך את כל מה שאני רוצה".

דה-ביק, מהחברה ההולנדית, סיפר: "לוקחים כלים כמו מציאות מדומה, גיימינג, מציאות רבודה ומחברים אותם למשחקים שמיועדים למבוגרים. זה גורם לכך שאפשר יהיה להיטמע יותר יותר בתוך החוויה הזאת. זה משכנע את המוח שזה אמיתי יותר".

למערכת יחסים שונה שכזאת ודאי יהיו גם השפעות נפשיות – ומומחים מעריכים שתופעת הבדידות רק תלך ותיגבר. "אני חושב שיותר ויותר אנשים יהיו בודדים. יהיה להם תוכי, כלב או חתול, וכן רובוט או משקפי מציאות מדומה", ציין ד"ר בן ציון.