מתקפת סייבר על אתרי אינטרנט ישראליים: "תתכוננו להפתעה"

אתרים רבים, בהם של נעמ"ת, הכינרת ורשת קופיקס, נפרצו - והושתל בהם סרטון המאיים מפני הרס ישראל. מערך הסייבר הלאומי: "מדובר בפגיעה שטחית בחברת אחסון המארחת את האתרים"

זמן צפייה: 02:23

אתרי אינטרנט ישראליים רבים נפרצו הבוקר (חמישי), והושתל בהם סרטון המכיל מסרים המאיימים על ישראל. בין היתר נראות בסרטון ערים בישראל תחת מתקפה, עם הכיתוב "תהיו מוכנים להפתעה גדולה" ו"הרס של ישראל התחיל לפני זמן רב". בין האתרים שנפרצו היו אתרי הכינרת, מצפה רמון, נעמ"ת, רשת קופיקס, מסעדת זוזוברה ועוד. ממערך הסייבר הלאומי נמסר כי הנושא מטופל על ידי המערך. "אנו ממליצים לגולשים להימנע מלחיצה על קישורים במידה שגולשים לאתר שהושחת", נמסר.

עוד בחדשות 13:

דיווח: ישראל ביצעה מתקפת סייבר נגד מתקן ימי באיראן

כוכבי ברקע מתקפת הסייבר באיראן: "נמשיך לפעול בכלים מגוונים"

מתקפת סייבר על אתרים ישראליים
מתקפת סייבר על אתרים ישראליים | צילום: חדשות 13

מאוחר יותר עדכן מערך הסייבר הלאומי מעדכן כי מחקירה ראשונית של האירוע מדובר בפגיעה שטחית באתרי אינטרנט של גופים פרטיים בישראל שנעשתה באמצעות חברת אחסון אחת המארחת את אותם אתרים. "המערך ממשיך לסייע לטיפול באירוע. מערך הסייבר הלאומי התריע לפני שבוע על צפי להשחתות אתרים שייעשו במטרה ליצור הד ולהפיץ מסרי תעמולה לרגל יום ירושלים האיראני, כפי שנעשה מדי שנה בתאריך זה", נמסר. "המערך ממליץ לבעלי אתרי אינטרנט להתקשר עם חברות אחסון של אתרים שמשתמשים ברמת אבטחה נאותה על פי המלצות המערך. יודגש כי מדובר בפגיעה באתרים פרטיים וכי לא נגרם נזק לתשתיות מדינה. מקור המתקפה בבדיקה".

תמונה מהסרטון שהושתל באתרי אינטרנט ישראליים
תמונה מהסרטון שהושתל באתרי אינטרנט ישראליים | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע דווח באתר "וושינגטון פוסט" כי ישראל ביצעה לאחרונה תקיפת סייבר נגד מתקן ימי איראני, וגרמה לשיתוקו למשך ימים רבים. גורמים אמריקנים אמרו לעיתון כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה המדויקת שגרמה, לטענת איראן, לנזקים רבים בנמל שנמצא בדרום המדינה.

"הפגיעה הייתה מדויקת וחמורה ממה שדיווחו באיראן", אמר גורם אמריקני לעיתון. לטענת ה"וושינגטון פוסט", גורמים ישראלים לא רשמיים אישרו את הידיעה ואמרו כי המתקפה באה בתגובה לניסיון תקיפה של האקרים איראניים בחודש שעבר נגד מתקני אנרגיה ישראלים. אין אישור לידיעה זו מכל גורם בישראל.

סייבר
סייבר | צילום: fottolia

זמן קצר לאחר מכן, הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף, ואמר כי "נמשיך לפעול בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב".