כוכבי ברקע מתקפת הסייבר באיראן: "נמשיך לפעול בכלים מגוונים"

הרמטכ"ל נאם בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף והצהיר כי "נמשיך בשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב". זאת, ברקע הדיווח ב"וושינגטון פוסט", לפיו ישראל היא האחראית להתקפה הממוחשבת על טהראן

זמן צפייה: 05:52

הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם היום (שלישי) בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף, ואמר כי "נמשיך לפעול בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב". זאת, ברקע מתקפת הסייבר על איראן והדיווח ב"וושינגטון פוסט", לפיו ישראל היא האחראית לפעולה.

עוד אמר כוכבי כי "המרחב הבנוי שבו התמקם האויב לא יהיה עבורנו מחסום לתקיפה. האויב בחר לפרוס טילים ורקטות בתוך הכפרים, ובכך הפך אותם למטרות צבאיות. וכך, ביום פקודה האויב יגלה שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית, ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החשוד ברצח מאיה ווישניאק ברמת גן: עמית אלמוג בן ה-21

השרב הגדול: נשבר שיא כל הזמנים בצריכת חשמל בישראל

נהג טרקטור דרס שוטר – בגלל שנתן לו דוח; מצבו קל

אביב כוכבי
אביב כוכבי | צילום: דובר צה''ל

"על צה"ל מוטלת החובה המוסרית להגן על אזרחי המדינה מפני צבאות הטרור הסובבים אותנו, וכאשר העורף הישראלי מאוים על ידי אלפי טילים ורקטות, לא נהסס לתקוף בעוצמה כדי לסכל את האיומים", המשיך הרמטכ"ל. "בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. בניגוד לאויב, אנחנו נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין וצורך מבצעי. עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, כבר הוכיחו את עליונות המודיעין וכוח האש של צה"ל".

הלילה דווח באתר "וושינגטון פוסט" כי ישראל ביצעה לאחרונה תקיפת סייבר נגד מתקן ימי איראני, וגרמה לשיתוקו למשך ימים רבים. גורמים אמריקנים אמרו לעיתון כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה המדויקת שגרמה, לטענת איראן, לנזקים רבים בנמל שנמצא בדרום המדינה.

ספינה איראנית יורה
ספינה איראנית יורה | צילום: רויטרס

"הפגיעה הייתה מדויקת וחמורה ממה שדיווחו באיראן", אמר גורם אמריקני לעיתון. לטענת ה"וושינגטון פוסט", גורמים ישראלים לא רשמיים אישרו את הידיעה ואמרו כי המתקפה באה בתגובה לניסיון תקיפה של האקרים איראניים בחודש שעבר נגד מתקני אנרגיה ישראלים. אין אישור לידיעה זו מכל גורם בישראל.

כזכור, לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 כי שרי הקבינט המדיני ביטחוני דנו במתקפת הסייבר החריגה שבוצעה נגד תשתיות מים אזרחיות בישראל לפני כחודש, ודווחה לראשונה באתר YNET, אלא שאז לא היה ברור מי הגורם שעמד מאחוריה. לפי דיווח ברשת "פוקס", איראן היא שעמדה מאחורי מתקפת הסייבר הזו. ישיבת הקבינט התקיימה תחת מעטה חשאיות והשרים התבקשו לחתום על טפסי סודיות.

בכירים ישראלים אומרים כי המתקפה לא גרמה לנזק משמעותי מלבד כמה תקלות במתקני מים של כמה מועצות מקומיות. עם זאת, לדבריהם, בישראל רואים במתקפה הזו הסלמה משמעותית מצד האיראנים וחציית קו אדום – במיוחד לאור העובדה שהיה מדובר במתקני מים אזרחיים. בכיר ישראלי אמר לחדשות 13: "זו מתקפה שמנוגדת לכל הקודים גם במלחמה. אפילו מהאיראנים לא ציפינו לכזה דבר. זו מתקפה שאסור לעשות".