הקבינט דן במתקפת סייבר נגד תשתיות בישראל, שנטען שאיראן ביצעה

פרסום ראשון: השרים דנו בתקיפה קיברנטית חריגה שבוצעה נגד תשתיות מים לפני כשבועיים. לפי פרסומים זרים - טהראן עומדת מאחוריה. בכיר ישראלי לחדשות 13: "אפילו מהאיראנים לא ציפינו לזה"

זמן צפייה: 01:11

פרסום ראשון: שרי הקבינט המדיני ביטחוני דנו בישיבה ביום חמישי במתקפת הסייבר החריגה שבוצעה נגד תשתיות מים אזרחיות בישראל לפני כשבועיים, ודווחה לראשונה באתר YNET, אלא שאז לא היה ברור מי הגורם שעמד מאחוריה. לפי דיווח ברשת "פוקס" איראן היא שעמדה מאחורי מתקפת הסייבר הזו. ישיבת הקבינט התקיימה תחת מעטה חשאיות והשרים התבקשו לחתום על טפסי סודיות.

בכירים ישראלים אומרים כי המתקפה לא גרמה לנזק משמעותי מלבד כמה תקלות במתקני מים של כמה מועצות מקומיות. עם זאת, לדבריהם, בישראל רואים במתקפה הזו הסלמה משמעותית מצד האיראנים וחציית קו אדום – במיוחד לאור העובדה שהיה מדובר במתקני מים אזרחיים. בכיר ישראלי אמר לחדשות 13: "זו מתקפה שמנוגדת לכל הקודים גם במלחמה. אפילו מהאיראנים לא ציפינו לכזה דבר. זו מתקפה שאסור לעשות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: ישראל במסר לחמאס – הפסיקו תנועת רחפנים בגבול או שנגיב

בדיקות למלווים, ללא בידוד: כך יתנהל ביקור פומפאו בישראל

חשד לרצח כפול בדליית אל-כרמל: שני גברים נורו למוות

סייבר
סייבר | צילום: fottolia

מוקדם יותר השבוע אמרו גורמים ביטחוניים כי איראן מצמצמת את כוחותיה בסוריה ומפנה בסיסים, לראשונה מאז שנכנסה למדינה. לדבריהם, בכוונת ישראל להגביר את הלחץ על טהראן עד שתצא לחלוטין מסוריה. עוד אמרו הגורמים כי "דמשק משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל".

בשנה החולפת, כידוע, חל זינוק משמעותי במניין התקיפות שיוחסו לישראל לפי פרסומים זרים. מדובר בתקיפות שמתמקדות בכוחות איראן, נעשות בעומק שטח סוריה, וגובות מחיר גם ממשטר אסד. בחצי השנה האחרונה נרשמה ירידה משמעותית בהיקף הברחות האמל"ח מאיראן לסוריה.

"אנחנו נחושים, נחושים יותר, ואני אגיד לכם למה - בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה שרחוקה 1,000 קילומטר מהבית, בשבילנו זה החיים", אמר שר הביטחון, נפתלי בנט. "אנחנו הרבה יותר נחושים. חיילים איראנים שבאים לאדמת סוריה ופועלים בה, דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם, משלמים בחייהם וימשיכו ביתר שאת. אנחנו לא נוותר ולא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה".