ניקיון אונליין: היישומון שמאפשר להורים לחלק מטלות בית לילדים

הורים לארבעה מארצות הברית פיתחו אפליקציה שבאמצעותה ניתן להטיל משימות על הילדים, לפקח על ביצוען - ואף להעביר תשלום עבורן: "זה ילמד אותם שאם יעשו עבודה טובה - הם יתוגמלו"

זמן צפייה: 02:13

כריסטין ופטר רוביצ'או מקרוליינה הצפונית, הורים לארבעה ילדים, פיתחו אפליקציה בשם "צ'ורז", שתחליף את הרשימות המוכרות התלויות על המקרר ואף תאפשר להם לשלם לילדים על ביצוע המטלות. "זה ילמד אותם שאם הם יעשו עבודה טובה, הם יתוגמלו על כך", הסבירה אם המשפחה.

באמצעות האפליקציה כל בית יכול להתאים את רשימת המטלות לצרכיו. ההוכחה שהמטלה בוצעה באופן משביע רצון, תהיה פשוטה למדי. "אפשר להביט בתמונות של לפני ואחרי כדי לקבוע אם המטלה בוצעה היטב", אמר אב המשפחה, פטר, והוסיף: "רק צריך להסתכל על היישומון במשך דקה ולהגיד, אני מאשר את זה".

אפליקציית המטלות
אפליקציית המטלות | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

החל מהשנה הבאה: וואטסאפ תשלב פרסומות באפליקציה

פיתוח כחול לבן: לכיסא הזה יש אפליקציה והוא ידאג לגב שלכם

האפליקציה הזו מנגישה סיורים בעיר העתיקה לעיוורים ולכבדי ראיה

אפליקציית המטלות
אפליקציית המטלות | צילום: החדשות 13

כדי להפוך את כל העניין לאטרקטיבי, האפליקציה כוללת כאמור אפשרות לשלם לבני המשפחה על ביצוע המטלות, על פי תעריף ידוע מראש.

אפשר למתוח לא מעט ביקורת על השיטה הזו של תשלום תמורת עשיית מטלות שאמורות לבצע כחלק מחובות הבית, אבל יש שיגידו שזה דווקא חינוך טוב לילדים. כריסטין, אם המשפחה, הסבירה: "זאת הדרך היחידה שילדי יצליחו בחיים".

חשוב לומר כי לא רק סוגיית התשלום שנויה במחלוקת, אלא גם השימוש בטכנולוגיה כמתווך בין ההורה לילד, בסיטואציות הקבועות והיומיומיות, בעידן שבו גם כך הקשר הבין אישי הולך ומתמעט – לטובת המרחב הווירטואלי.