האפליקציה הזו מנגישה סיורים בעיר העתיקה לעיוורים ולכבדי ראיה

לרגל אירועי הבליינד דיי (Blind Day) שחל ההזדהות עם ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, הושקה השבוע אפליקציה תיירותית חדשנית שתנגיש לאנשים עם עיוורון סיורים בירושלים העתיקה

זמן צפייה: 00:52

לרגל ארועי הבליינד די ויום ירושלים, הושקה השבוע אפליקצייה מיוחדת שעוזרת להנגיש סיורי תיירות בעיר העתיקה בעבור אוכלוסיית העיוורים וכבדי הראייה. הכירו את "סיורים קוליים", אפליקציה, שפותחה על ידי המרכז לעיוור, בסיוע ובמימון של קרנות הביטוח הלאומי, המאפשרת לקבל הנחיות קוליות המשלבות ניווט, תיאור ויזואלי וגרפי ומידע היסטורי על אודות נקודות ציון בעיר העתיקה וברובע היהודי, בעברית, באנגלית בערבית וברוסית.

אירוע ההשקה של האפליקציה התקיים במוזיאון מגדל דוד בירושלים, במעמד ראש עיריית ירושלים, משה לאון, מנכ"ל המרכז לעיוור, נתי ביאליסטוק-כהן, מנכ"ל קרנות הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר וסמנכ"ל וראש מינהל מוגבלויות במשרד העבודה והרווחה, גדעון שלום. לאחר טקס ההשקה, יצא הסיור הראשון בו נעשה שימוש באפליקציה, במהלכו ליוו לוחמים מחטיבת גבעתי אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה (ראו בסרטון מעלה). משה ליאון, ראש עיריית ירושלים: "עד היום אני יודע בזכותכם למה אסור לרכב לחנות על המדרכה. כשבאים אליי בטענות על דוחות – אני אומר, 'תחשבו מה היה עושה עיוור או נכה' שחשב שיש מדרכה פנויה לפניו. אני אעשה הכל כדי שנקל את חייו של העיוור". על האפליקציה אמר ראש העיר: "אין ספק שאנחנו מדברים כאן על אפליקציה מיוחדת ונדירה. כשאתה עושה אפליקציה כזאת אתה נותן לעיוורים בישראל ובכל העולם להרגיש מה זאת העיר העתיקה - להריח אותה, לגעת, למשש ובסופו של דבר לחיות אותה, לפחות כמו שאנחנו אלה הרואים מרגישים את העיר העתיקה".

מנכ"ל המרכז לעיוור, נתי ביאליסטוק כהן: ״מרגש לחנוך את האפליקציה החדשה כחלק מאירועי הבליינד דיי, שמשלב פעילויות שמסייעות בהגברת המודעות לצרכים ולהעלאת היכולות של בעלי מוגבלויות. האפליקציה לא מהווה תחליף למקל הליכה או לכלב נחייה, היא בעצם מהווה תיאור שמשלים את החסר למה שעין לא יכולה לראות". מאיר שפיגלר, מנכ״ל קרנות הביטוח הלאומי: ״אנחנו רתומים לסייע לכל בעלי המוגבלויות, אנחנו עושים את זה כשותפים, הביטוח הלאומי נועד לשרת את אלה שזקוקים לו, ובכוונתנו להמשיך ולעשות זאת. ירושלים היא עיר ברוכת תיירים, מבקרים בה המון אנשים בישראל ומחוצה לה, אנחנו משקיעים ונשקיע בעתיד כדי לשפר את ההזדמנויות של בעלי המוגבלויות ליהנות מהאתרים האלה". ואילו איילת ליבר, מנכ״לית מוזיאון מגדל דוד אמרה כיי: ״כאן אתם יכולים להרגיש את ההיסטוריה של ירושלים מכל התקופות. ירושלים היא עיר שעושה כל ישראל חברים. כאן במגדל דוד החלטנו, שהמוזיאון יהיה פתוח לכולם - כי כולנו שווים. לכולם במובן הכי רחב שאפשר".

 

האפליקציה זמינה להורדה בקישורים הבאים:

להורדה עבור משתמשי אנדרואיד בחנות גוגל לחצו כאן

להורדה עבור משתמשי אייפון בחנות אפסטור לחצו כאן