המארחת של יאיר נתניהו בהונגריה: היסטוריונית ש"יד ושם" מחרים

מריה שמידט, שבכירים במשרד החוץ רואים בה כמובילה את שכתוב ההיסטוריה לגבי מעורבות בודפשט בפשעי הנאצים ואף הודחה מניהול מוזיאון שואה - אירחה את בנו של רה"מ, שהגיע לכנס בנושא ישראל

זמן צפייה: 01:27

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו הגיע ביום שלישי לבודפשט שבהונגריה כדי להשתתף בכנס בנושא ישראל. מי שאירחה את יאיר נתניהו, והעניקה לו את הבמה במכון המחקר שלה שבעיר, היא מריה שמידט - שמוכרת גם בכינוי "היסטוריונית החצר" של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן.

בכירים במשרד החוץ וביד ושם רואים בשמידט כמי שמובילה מטעמו של אורבן את המהלך לשכתוב ההיסטוריה לגבי מעורבותה של הונגריה בפשעי הנאצים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כבל בחקירתו: קיבלתי הצעה מישראל היום – כדי שאוותר על החוק

אחרי שבועות של שקט: רקטה שוגרה לשטח ישראל; צה"ל תקף ברצועה

גנץ: "המתקפה נגד מערכת המשפט – מעלה חשש שפני נתניהו לבחירות"

שמידט כתבה מאמרים רבים בעניין, ובין היתר פרסמה מאמר ב-2014 שבו טענה כי "השמאלנים הליברלים מנסים לתאר את ההונגרים כיותר אשמים מהנאצים בחטאיהם... ומכחישים את ההבדל בין רוצחים לבין אלה שסייעו להם".

על רקע מאמריה, "יד ושם" מחרים את שמידט ומסרב לשתף איתה פעולה. גם הקהילה היהודית בבודפשט מחרימה אותה. לפני כמה חודשים, העיתון שבבעלותה של שמידט פרסם כתבת שער אנטישמית נגד ראש הקהילה היהודית. שמידט כל כך שנויה במחלוקת עד שאורבן הדיח אותה מניהול מוזיאון השואה החדש בבודפשט, לבקשת ראש הממשלה נתניהו עצמו.

יאיר נתניהו מסר בתגובה: "הוזמנתי להרצות על חשיבותה של ישראל בהגנה על הנוצרים והנצרות במזרח התיכון, זכותו של העם היהודי בארצו והאתגרים בפניהם ניצבת מדינת ישראל. הגברת שמידט ידידת אמת של מדינת ישראל שתומכת בה בכל פורום אירופי שבו היא משתתפות".