לפיד לחדשות 13: "בנט ואני עשינו חלוקת תפקידים"

אחרי שתיקה ארוכה, שר החוץ מקבל את הביקורת על היעדרותו מקבינט הקורונה, אומר כי ארה"ב לא תכתיב תוכנית מדינית ומודה בכישלון שלו בעצם הממשלה המנופחת: "אם זה היה תלוי בי, היו 18 שרים"

זמן צפייה: 15:40

שר החוץ יאיר לפיד התראיין הערב (חמישי) לאודי סגל במהדורה המרכזית, והתייחס לביקורת על היעדרותו מקבינט הקורונה. "אני לא חושב שמישהו חושד בי שאני לא חרוץ, ידיי מלאות עבודה וזה נכון לחלק עבודה", אמר לפיד, "כשהוקמה הממשלה עשינו בינינו חלוקת תפקידים, ההתפרצות של הדלתא הייתה רק בתחילתה וחשבנו שנכון שאני אטפל יותר בתקציב ובתחזוקה של הקואליציה, וראש הממשלה יהיה הפיבוט בנושא הקורונה".

את הגברת מעורבותו בנושא הקורונה מייחס לפיד לביקורת שהופנתה אליו: "התקשורת דווקא הסבה את תשומת ליבי לזה שצריך לעשות סוויץ' , אני לא רוצה שייווצר מצב שראש הממשלה נמצא שם לבד בפרונט לספוג את כל הביקורת לבד. מגיע לי את אותה ביקורת שמגיעה לו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ אישר את מנגנון העברת הכספים החדש לעזה: "מודה לקטאר"

משרד הבריאות: 10 מקרים של הווריאנט המוגדר "אלים" התגלו בארץ

דנבר: תלמיד ישיבה בן 19 נורה למוות מול המוסד בו למד

נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד

"הממשלה הזו בהקמתה אמרה – אין בינינו הסכמה על הנושאים המדיניים", אמר לפיד, "אני מאמין בשתי מדינות לשני עמים, ראש הממשלה לא מאמין בזה, ואנחנו אמרנו שאנחנו נבנה את זה בשני חלקים – לא תהיה איזה פריצה מדינית גדולה, ומצד שני לא נעשה צעדים שיגרמו לזה שנסתום את הגולל על כל אפשרות שאי פעם ניפרד מהפלסטינים".

לפיד התייחס גם לביקורת על גודל הממשלה: "אין לי איך להגן על זה. אם זה היה תלוי בי אכן הייתה ממשלה של 18 שרים. זה לא היה תלוי רק בי והאלטרנטיבה הייתה שלא תקום ממשלה, אז אני החלטתי שתקום ממשלה. השינוי הוא בכך שזו ממשלה שאף אחד בה הוא לא עבריין מורשע או חשוד בפלילים, ממשלה נקייה, נורמלית, אנשים נורמלים מנהלים ממשלה נורמלית לטובת הציבור, והשיקול היחיד שלהם הוא מה טוב לאזרחי ישראל".

בנושא מדיניות "אפס הפתעות" מול האמריקנים אמר לפיד: "המדיניות הזו קיימת מאז שנות ה-70, אנחנו לא מפתיעים את האמריקנים. זה לא משנה את העובדה שהממשלה הזו תעשה את מה שהיא חושבת לנכון, בוודאי מול האיראנים, ולא נבקש אישור או רשות מאף אחד. זה לא סותר את מדיניות אפס הפתעות".

יאיר לפיד חונך את השגרירות באיחוד האמירויות
יאיר לפיד חונך את השגרירות באיחוד האמירויות | צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

בנוסף, התייחס לפיד להעברת הכסף הקטארי לעזה: "עמדנו בזה שאמרנו שלא נעביר מזוודות דולרים לחמאס אלא נעביר את הכסף לתושבי עזה. נבנה מנגנון טוב יותר דרך האו"ם בסיוע מצרי, נפגשתי היום בצהריים עם שר המודיעין המצרי כדי לדון איתו בין השאר בזה, וגם כדי להגיד לו שישראל לא תבליג ולא תשתוק על ירי כמו הירי הרקטי שהיה אתמול, אנחנו נגיב כשנחליט שנכון לנו. אין שום סיכוי שנעשה חישובים פוליטיים על ביטחון ישראל, יכול להיות שזו תוצאה של יותר מדי שנים שאנשים עשו חישובים פוליטיים על כל נושא".

לגבי העלייה בתחלואה והאפשרות לסגר בחגים אמר לפיד: "ההחלטה שלנו היא לייצר מדיניות מאוזנת, הרי הכי קל היה ללחוץ על כפתור ולהודיע שיש סגר, סוגרים את נתב"ג וסוגרים את הכלכלה הישראלית, זה מסוכן לא רק לכלכלה אלא בסוף גם לבריאות. בלי כלכלה אין בריאות, צריך לבנות בתי חולים, לממן צוותים רפואיים, לשים כסף לסל התרופות, אנחנו צריכים לשמור על הכלכלה פתוחה ככל האפשר".

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

"אני מאמין שאפשר לפתוח את בתי הספר ב-1 בספטמבר", אמר לפיד, "היה לי על זה אתמול דיון ארוך עם שרת החינוך, היא מאמינה שצריך לפתוח ואמרה שבתי הספר זה לא הבעיה אלא הפתרון, זה המקום שבו אפשר לגשת ולבדוק איך מתמודדים עם המגפה. הילדים איבדו יותר משנה מחייהם, אנחנו צריכים הכל כדי לפתוח ב-1 בספטמבר".

לבסוף התייחס לפיד לתוכניות שלו לעתיד במשרד החוץ: "התוכנית שלי היא שפה תיבנה מכונת ההסברה הטובה בתולדות ישראל. לא יכול להיות מצב כמו שקרה בשומר החומות, שמדינה דמוקרטית שומרת חוק מנהלת מאבק אלים עם ארגון טרור אסלאמיסטי אנטישמי, וחלק גדול מהעולם המערבי תומך בארגון הטרור הנורא. זה כישלון הסברתי רב שנים, והמטרה שלי זה שבעוד כמה שנים נהיה במצב שבו מכונת ההסברה הישראלית היא כזו שהעולם מבין את הסיפור".