משרד הבריאות: 10 מקרים של הווריאנט המוגדר "אלים" התגלו בארץ

במשרד הבריאות גילו עשרה נדבקים בזן החדש של הנגיף - שבעולם עוקבים אחריו בדריכות. במערכת הבריאות חוששים: זן מעורר דאגה שעלול להוביל אותנו לסגר • פרסום ראשון

זמן צפייה: 03:43

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) כי התגלו עשרה מקרים ראשונים בארץ של זן AY3 המבוסס על זן הדלתא לו נוספו מספר מוטציות ונחשב ל"אלים" יותר. מבין הנדבקים, שמונה חזרו מחו"ל ושניים נדבקו בקהילה. בעולם עוקבים באדיקות אחרי התפשטות הזן החדש, שכבר הגיע לארצות הברית.

השבוע אמר מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, כי האפשרות שהזן ייכנס לארץ "מעוררת דאגה ומטרידה מאוד". בנוסף , התריע כי אם ייכנס הווריאנט לארץ הוא יקרב אותנו לסגר אפשרי מכיוון שהוא בעל קצב הדבקה גבוה ועמידות גבוהה יותר לחיסון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפרקליטות ערערה על שחרור זדורוב: "מסוכנותו ברורה ומופלגת"

סינגפור: שישה שבועות מאסר לבריטי שלא עטה מסכה

לפיד נפגש עם ראש המודיעין המצרי: דנו בהרחבת היחסים הכלכליים

כמו כן, ועדת החיסונים שתתכנס הערב צפויה לאשר הרחבת מבצע החיסון השלישי לבני 40 ומעלה, כאשר יש גורמים בוועדה שהציעו לפתוח את האופציה לכלל האוכלוסייה. העניין נבדק לוגיסטית מול קופות החולים וההחלטה תהיה בהתאם למידת היכולת לעמוד בכמויות המתחסנים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 7,856 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-150 אלף בדיקות, מהן 5.5% היו חיוביות. בכך, עלה מספר החולים הפעילים ל-62,163, בהם 603 במצב קשה, ומתוכם 106 מונשמים. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-6,726. יש לציין כי עד כה חוסנו במנה השלישית נגד קורונה 1.2 מיליון ישראלים.

אמש אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי אחרי כמעט חודש של נתונים מהחיסון השלישי, אפשר כבר לעבור למדרגה הבאה ולחסן בחיסון הדחף גם את בני ה-40 ומעלה. "לא התנגדתי להורדת גיל החיסון", אמרה אלרעי פרייס, "חשבתי שבשלב הבא צריך לחסן את האנשים עם מחלות הרקע ואנשים בסיכון יותר גבוה כמו הצוותים הרפואיים ואנשי השב"ס, אבל ההחלטה של הרוב הייתה כן להפחית את הגיל, ואנחנו נמשיך ככה".