תקציב על הפרק: הכנסת חוזרת לפעילות בשבוע הבא

מושב החורף יחל ביום שני, כשברקע סוגיית העברת התקציב ואישור חוק ההסדרים שכולל בתוכו כ-40 רפורמות שונות.במקביל, לחברי הקואליצה נותרו לא מעט פערים לגשר טרם העברת התקציב בקריאה 2 ו-3

זמן צפייה: 02:39

מושב החורף של הכנסת ייפתח ביום שני בשבוע הבא, כשברקע סוגיית העברת תקציב המדינה ואישור חוק ההסדרים שכולל בתוכו כ-40 רפורמות שונות, כאשר לרשות הממשלה 30 ימים בלבד להעביר בחקיקה את כל הרפורמות המסתמנות.

בהמשך לכך, למרות שהמועד האחרון להעברת התקציב הוא רק אמצע חודש נובמבר, בקואליציה שואפים להעביר את תקציב המדינה כבר בתחילת נובמבר עם קריאה שנייה ושלישית - גם כדי להאיץ את תהליכי העבודה וגם כדי לא לקחת סיכון מול ניסיונות האופוזיצה להפילו. כידוע, אם התקציב לא יעבור בזמן - הממשלה תיפול.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה זה שבועות: פחות מ-600 חולים בקורונה במצב קשה

תוך שעתיים: שני רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות בצפון ובמרכז

רוסיה: חושפי שחיתויות בגופי הביטחון יסווגו כ"סוכנים זרים"

בתוך כך, במהלך החגים נמשכו הדיונים בכנסת על התקציב והסוגיות השונות בו, זאת בניסיון לגשר על האתגרים וכן כדי לדאוג שהדברים שהוסכם לגביהם יבוצעו ללא תקלות. בין היתר, צפויים לממשלה אתגרים בנושא הגדלת הפנסיות והרפורמה בחקלאות.

הדיון בכנסת על תקציב המדינה
הדיון בכנסת על תקציב המדינה | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

כזכור, מוקדם יותר השבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי לאחר האיומים במשבר בדיוני התקציב - חלה התקדמות משמעותי במגעים בין הקואליציה לבין יו"ר מפלגת רע"ם מנסור עבאס. מי שמוביל את הצעדים הוא שר האוצר אביגדור ליברמן, שדוחף את משרדו לפעול לטובת דרישותיו של עבאס.

באגף התקציבים רוצים לעזור לסגור פערים אך טוענים שם שלא יעברו את הגבול. בסך הכול, רוב הפערים בדיונים נסגרו, ומדובר כרגע על 3.7 מיליארד שקלים שיעברו לאורך 5 שנים, מתוך משאבים של משרדים שונים שיוסטו לטובת צמצום פערים בחברה הערבית.