לראשונה זה שבועות: פחות מ-600 חולים בקורונה במצב קשה

מדובר בירידה משמעותית שכן לפני כשבוע מספרם היה מעל 700 ;הממשלה אישרה את המלצת ועדת הסיווג להסיר את בולגריה, ברזיל וטורקיה מהרשימה - משמע לא יהיו יותר מדינות שהיציאה אליהן אסורה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הערב (שישי) את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה, לפיהם נמשכת הירידה במספר החולים הקשים, ולראשונה זה שבועות מספרם נמוך מ-600 ועומד כעת על 586. כמו כן, חלה עלייה במספר המתחסנים ואתמול חוסנו כ-97 אלף ישראלים, כ-78 אלף מתוכם קיבלו את המנה השלישית. מקדם ההדבקה נותר יציב ועומד כעת על 0.72 ו-4,353 מאומתים חדשים לקורונה נוספו אתמול.

עוד עולה מהנתונים כי כ-115 אלף ישראלים נבדקו אתמול ו-3.81% מהנבדקים התגלו כמאומתים לנגיף. כמו כן, מספר התלמידים שנעדרו ממערכת החינוך בשל בידוד או היותם חולים מאומתים עומד על כ-100 אלף. מספר הישראלים שחוסנו במנה השלישית הגיע לכ-3.4 מיליון, מספר המחוסנים בשתי מנות עומד על 5.64 מיליון ו-6.1 מיליון קיבלו את מנת החיסון הראשונה בלבד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רוסיה: חושפי שחיתויות בגופי הביטחון יסווגו כ"סוכנים זרים"

רוכב אופנוע בשנות ה-30 לחייו נהרג לאחר שהחליק בכביש 4

מורים לא יזכו לארכה לתו ירוק ויקבלו אותו מיד כשיתחסנו

תו ירוק
תו ירוק | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הממשלה אישרה היום במשאל טלפוני כי החל מיום שני הקרוב, ה-4 באוקטובר, לא יהיו יותר מדינות אדומות שהטיסה אליהן אסורה, זאת לאחר שחברי הממשלה קיבלו את המלצת ועדת סיווג מדינות של משרד הבריאות והסירה את המדינות בולגריה, ברזיל וטורקיה מרשימת המדינות האדומות.

כזכור, מוקדם יותר השבוע הוחלט לשנות את המדיניות כלפי מחלימי הקורונה לקראת פקיעתו של התו הירוק ביום ראשון הקרוב, לפיה על מנת שאדם שהחלים מקורונה יהיה זכאי לקבל תו ירוק החל מה-3 באוקטובר, יהיה עליו להתחסן במנת חיסון אחת. כמו כן, נוסע לחו"ל שלא יחזיק בתו הירוק החדש יצטרך לשהות בבידוד מלא עם חזרתו ארצה.

כמו כן, אדם שנבדק בבדיקה סרולוגית שיצאה חיובית וקיבל לפחות מנת חיסון אחת - נחשב למחלים מחוסן והינו מוגן. בנוסף, אדם שאובחן בבדיקת PCR חיובית כחולה קורונה, במהלך חצי השנה ממועד הבדיקה, יהיה זכאי לתו הירוק החדש.