המגפה מתפשטת ברשות: נבחנת אפשרות לחיסון הפועלים הפלסטינים

בעקבות עלייה מדאיגה במספר הנדבקים בקורונה בשטחים, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 23%, בישראל בוחנים מתן מנות חיסון לעשרות אלפים שנכנסים לארץ מדי יום

זמן צפייה: 00:54

בעקבות עלייה מדאיגה בתחלואת הקורונה ברשות הפלסטינית, שבה 23% מהבדיקות הן חיוביות, בישראל בוחנים אפשרות לחסן עשרות אלפי פועלים פלסטינים שנכנסים מדי יום לישראל במנות חיסון של מודרנה, כך פורסם הערב (שבת). יש לציין כי את התוכנית בהובלת מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומשרד הבריאות טעונה אישר של הדרג המדיני.

מוקדם יותר היום הודיע ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתייה במסיבת עיתונאים על שורת הגבלות בשטחי הרשות, בשל העלייה בתחלואה ובמספר המאושפזים בבתי החולים. ההגבלות יהיו בתוקף ממחר ולמשך 12 יום.

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה | צילום: רויטרס

על פי הודעתו, כל מוסדות החינוך ייסגרו, ובאוניברסיטאות ובמכוני הלימוד יימשכו הלימודים באמצעות למידה מרחוק. ייאסר מעבר בין המחוזות, כולל אל מחוז ירושלים, ותיאסר כניסה של ערביי ישראל אל הרשות. עוצר לילי יוטל בכל יום החל מהשעה 19:00 ועד לשעה 6:00 בבוקר שלמחרת, ובימי שישי ושבת יהיה סגר מלא.

בנוגע לחיסונים אמר אשתייה: "קנינו חיסונים בסכום של 10 מיליון דולרים, הם היו אמורים להגיע באמצע החודש הנוכחי – אך בגלל בעיות הקשורות לחברה המייצרת את החיסונים, המשלוח הראשון של חיסונים אלו יגיע בשבוע הראשון של חודש מארס".

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה לשכת ראש הממשלה כי "כמות סמלית" של חיסונים הועברה לרשות הפלסטינית, כמו גם למדינות נוספות בעולם. "במהלך החודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש, ועל כן הוחלט לסייע בכמות סמלית של חיסונים לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית ולכמה מהמדינות שפנו לישראל", נמסר. זאת, שבוע לאחר שהועברו לרצועת עזה אלף מנות חיסון "ספוטניק" שנתרמו על ידי רוסיה. החיסונים הועברו מהרשות הפלסטינית באישור הדרג המדיני בישראל.