התפשטות הקורונה ברשות הפלס': בתי ספר ייסגרו, יוטל עוצר לילי

ראש הממשלה מוחמד אשתייה הודיע על שורת הגבלות שתיכנס לתוקף החל ממחר, בשל העלייה בתחלואה בשטחי הרשות. בין היתר ייאסר מעבר בין המחוזות וסגר מלא יוטל בסוף השבוע

קורונה ברשות הפלסטינית
קורונה ברשות הפלסטינית | צילום: רויטרס

רשת ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתייה הודיע היום (שבת) במסיבת עיתונאים על שורת הגבלות בשטחי הרשות, בשל העלייה בתחלואה ובמספר המאושפזים בבתי החולים. ההגבלות יהיו בתוקף ממחר ולמשך 12 יום.

על פי הודעתו, כל מוסדות החינוך ייסגרו, ובאוניברסיטאות ובמכוני הלימוד יימשכו הלימודים באמצעות למידה מרחוק. ייאסר מעבר בין המחוזות, כולל אל מחוז ירושלים, ותיאסר כניסה של ערביי ישראל אל הרשות. עוצר לילי יוטל בכל יום החל מהשעה 19:00 ועד לשעה 6:00 בבוקר שלמחרת, ובימי שישי ושבת יהיה סגר מלא.

שגרת קורונה ברשות הפלסטינית
שגרת קורונה ברשות הפלסטינית | צילום: צילום מסך

בנוגע לחיסונים אמר אשתייה: "קנינו חיסונים בסכום של 10 מיליון דולרים, הם היו אמורים להגיע באמצע החודש הנוכחי – אך בגלל בעיות הקשורות לחברה המייצרת את החיסונים, המשלוח הראשון של חיסונים אלו יגיע בשבוע הראשון של חודש מארס".

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה
ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה לשכת ראש הממשלה כי "כמות סמלית" של חיסונים הועברה לרשות הפלסטינית, כמו גם למדינות נוספות בעולם. "במהלך החודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש, ועל כן הוחלט לסייע בכמות סמלית של חיסונים לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית ולכמה מהמדינות שפנו לישראל", נמסר.

זאת, שבוע לאחר שהועברו לרצועת עזה אלף מנות חיסון "ספוטניק" שנתרמו על ידי רוסיה. החיסונים הועברו מהרשות הפלסטינית באישור הדרג המדיני בישראל.