תיעוד נוסף: "כך הסירו כוחות איראן מוקש מהמכלית במפרץ עומאן"

צבא ארצות הברית פרסם תמונות נוספות מהאירוע שבו, לטענת האמריקנים, אנשי משמרות המהפכה הסירו מוקש מהמכלית היפנית שהותקפה בשבוע שעבר • דיווחים בתימן: החות'ים תקפו שדה תעופה בסעודיה

זמן צפייה: 00:50

המתיחות במפרץ: צבא ארצות הברית פרסם אמש (שני) תיעוד נוסף, שבו נראים, לטענתו, אנשי משמרות המהפכה האיראניים כשהם מסירים מוקש מהמכלית היפנית שהותקפה בשבוע שעבר במפרץ עומאן.

ברקע המתיחות הגוברת במפרץ, התקשורת בתימן דיווחה הערב כי מליציות החות'ים במדינה ביצעו תקיפה אווירית נרחבת על שדה התעופה הבין-לאומי "אבהא" שבסעודיה, ופגעו במדויק במטרות במקום. על פי הדיווחים, בעקבות התקיפה נגרמו שיבושים בתנועה האווירית בשדה התעופה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

יורש העצר הסעודי מאשים: "איראן תקפה המכליות; נטפל בכל איום"

בישראל מאשימים: איראן עומדת מאחורי תקיפת המכליות במפרץ עומאן

ארה"ב: כוחות איראן הסירו מוקש מהמכלית במפרץ עומאן • תיעוד

כוחות משמרות המהפיכה האיראניים מסירים מוקש שלא התפוצץ
כוחות משמרות המהפיכה האיראניים מסירים מוקש שלא התפוצץ | צילום: טוויטר

ביום שישי צבא ארצות הברית פרסם את התיעוד הראשון של אנשי משמרות המהפכה מסירים, לטענתם, מוקש שהוצמד לאחד מהכליות שהותקפו. עם זאת, האיראנים הכחישו: "ההאשמות נגדנו חסרות שחר. אנו אחראים לביטחון במצרי הורמוז".

בחשבון הטוויטר של הטלוויזיה הממלכתית של איראן פרסמו את התיעוד שהפיצו האמריקנים, וכתבו: "משמרות המהפכה של איראן היו הכוח הקרוב ביותר לאזור התקרית. איראן הייתה הראשונה להגיע ולהציל את צוות האונייה". לאחר פרסום התיעוד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר "התמונות מוכיחות שאיראן אחראית למתקפה על המכליות", אמר במהלך ריאיון לרשת פוקס והוסיף: "המצר ליד עומאן לא ייסגר, לפחות לא לאורך זמן". כמו כן אמר: "כיצד ניתן לעצור את הרפובליקה האסלאמית? אנחנו עוד נראה. איראן לא הולכת להשיג נשק גרעיני".

תיעוד אנשי משמרות המהפכה מסירים לכאורה מוקש ממכלית במפרץ הפרסי
תיעוד אנשי משמרות המהפכה מסירים לכאורה מוקש ממכלית במפרץ הפרסי | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר אתמול, סוכנות דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית הודיע כי מדינתו תפר את המגבלות שהוטלו עליה במסגרת הסכם הגרעין, ותגדיל בתוך עשרה ימים את מאגר האורניום המועשר ברמה נמוכה, עד לכמות החורגת מסף 300 הקילוגרמים המותר על פי ההסכם. עוד איים כי טהראן שוקלת להעשיר אורניום עד רמת 20% - ריכוז ההעשרה מעליו נחשב החומר לשמיש לפצצות אטום. כמו כן, לדבריו, ייתכן כי המדינה תייצא מים כבדים – דבר שלטענתו לא מפר את ההסכם.

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי "לאירופה נותר זמן מועט להציל את הסכם הגרעין", רוחאני הוסיף: "קריסת ההסכם אינו באינטרסים של מדינות אירופה". כמו כן, חבר פרלמנט איראני טען כי מדינתו תפרוש מהסכם הגרעין אם המשא ומתן מול מדינות אירופה בנושא ייכשל. דובר הקרמלין, דימטרי פסקוב, נשאל על ידי עיתונאים לגבי הצהרת איראן. פסקוב טען כי לא ראה את הודעת איראן, אך "עד כה עמדה טהראן בהתחייבויותיה הנובעות מהסכם הגרעין".