גנץ וטראמפ דנו ב"עסקת המאה"; מדינות המפרץ צפויות להביע תמיכה

למרות התמיכה המסתמנת, בכיר מאחת המדינות הערביות אמר לחדשות 13 כי אם העסקה תאפשר לישראל לבצע סיפוח מיידי - הם יתנערו ממנה • קונצנזוס בצמרת כחול לבן - התנגדות לסיפוח חד צדדי

בני גנץ, דונאלד טראמפ ובנימין נתניהו
בני גנץ, דונאלד טראמפ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"תוכנית המאה": מדינות המפרץ אינן צפויות להתנגד לתוכנית השלום האמריקנית, אלא לפרסם הודעה תמיכה בה ולהודיע כי מדובר ב"התחלה טובה" - כך נודע הערב (שני) לחדשות 13.

בכיר ערבי מאחת ממדינות המפרץ אמר לחדשות 13 כי למרות הודעת התמיכה הצפויה מצד המדינות, אם במסגרתה ארה"ב תאפשר לישראל לספח חלקים בגדה המערבית באופן מיידי, הם ייאלצו להתנער ממנה.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו נפגש עם טראמפ: "עסקת המאה היא הזדמנות שלא נוותר עליה"

היום: נתניהו וגנץ ייפגשו בנפרד עם הנשיא טראמפ בוושינגטון

לקראת הצגת "תוכנית המאה": גנץ המריא לוושינגטון

גנץ, טראמפ, נתניהו
גנץ, טראמפ, נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש הערב עם הנשיא טראמפ ודן עמו בתוכנית השלום. לאחר הפגישה, כתב גנץ: "הנשיא טראמפ, אתה ידיד אמת של מדינת ישראל והעם היהודי". בתום הפגישה אמר גנץ לחדשות 13 כי "הייתה פגישה מצוינת". גורם בסביבת גנץ אמר כי הוא "הדגיש בפני הנשיא טראמפ כי הוא תומך בתכנית השלום שלו אך יש ליישם אותה רק אחרי הבחירות".

בצמרת כחול לבן יש קונצנזוס לגבי התנגדות לסיפוח חד צדדי. בכחול לבן מתנגדים לצעד כזה לפני בחירות. החלטת היועמ"ש אם אפשר להביא את המהלך לדיון בכנסת תלויה ברוב – אם לא יהיה רוב, יהיה קשה מאוד לקדם זאת.

זאת, לאחר שמוקדם יותר גם רה"מ בנימין נתניהו נועד עמו בבית הלבן טרם פרסום התוכנית. השניים צפויים לשוב מחר לארץ. בפתח הפגישה עם נתניהו אמר טראמפ כי "רוב האומות הערביות אוהבות את התוכנית - אנו קרובים יותר מאי פעם לפתרון".

פגישת הנשיא טראמפ ויו''ר כחול לבן, בני גנץ
פגישת הנשיא טראמפ ויו''ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

נתניהו הצהיר בפתח הפגישה כי "עסקת המאה היא הזדמנות המאה - ולא נוותר עליה", ואמר לנשיא: "מצפה לעשות איתך היסטוריה מחר". ראש הממשלה הודה לנשיא האמריקני: "התמיכה שלך בישראל הפכה את חיינו לחזקים מאי פעם, ואני מצפה לכך שנהפוך את חיינו לחזקים עוד יותר".

בפתח הפגישה בחדר הסגלגל אמר טראמפ כי "התוכנית חשובה מאוד למזרח התיכון - בכל מקום שהלכתי אמרו שישראל והפלסטינים צריכים לעשות שלום. אנשים עובדים על זה שנים רבות, ואנו מתקרבים לפתרון יותר מאי פעם, אבל צריכים שאנשים נוספים יסכימו. רוב האומות הערביות הסכימו וזו התחלה נהדרת. זה יהיה נפלא אם נוכל לבצע את זה. אומרים שזו אחת העסקאות הטובות ביותר, התוכנית הגיונית לכולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: קובי גדעון /לע''מ

עוד אמר הנשיא האמריקני: "הפלסטינים צריכים לרצות את התוכנית, ובסוף הם ירצו - היא טובה מאוד עבורם. הם לא חיים טוב כרגע. קיצצנו בסיוע לפלסטינים, אני לא אוהב את זה אבל היינו חייבים לעשות את זה".

"יש לנו מערכת יחסים נהדרת עם ישראל", המשיך. "אני מכיר את נתניהו הרבה שנים, עשינו הרבה למען ישראל ומערכת היחסים מעולה - מעולם לא הייתה טובה יותר. נדון בתוכנית גם מחר ב-12:00".