חולדאי מאיים לתבוע את רגב: לא אמרתי שאאסור הנחת תפילין ברחוב

ראש עיריית תל אביב שלח לשרת התרבות והספורט מכתב לפני תביעה ודרש התנצלות, לאחר שטענה כי ימנע הקמת דוכנים להנחת תפילין בעיר. חברת הכנסת: "התביעה היא אות קלון על הדמוקרטיה הישראלית"

רון חולדאי ומירי רגב
רון חולדאי ומירי רגב | צילום: עמוד הפייסבוק של מירי רגב, עמוד הפייסבוק של רון חולדאי

לאחר ששרת התרבות והספורט, מירי רגב, טענה כי יאסור הקמה של דוכנים להנחת תפילין בעיר, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי שלח מכתב לפני תביעת דיבה בסך 100 אלף שקלים לחברת הכנסת, שבו דרש שתתנצל. לפי חולדאי, דברי השרה נאמרו "במכוון לעורר סנסציה מול קהל משולהב במהלך תקופת הבחירות תוך הצגת מצג עובדתי שגוי מיסודו".

בתגובה למכתב לפני התביעה, אמרה רגב: "רון חולדאי אתה לא מאיים עליי מי הסמיך אותך למנוע מיהודים להניח תפילין במרחב הציבורי? התביעה שלך היא אות קלון על הדמוקרטיה הישראלית. אתה מנסה להשתיק את קולי באמצעות תביעת השתקה. אני גאה על כך שאני מייצגת את הקהל "המשולהב", כדבריך, קהל שאתה מזלזל בו, קהל מניח תפילין, מנשק מזוזות ומשתטח על קברי צדיקים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו אישר בנייה בשכונת גבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בי-ם

אבי המחבל שרצח את החייל רון קוקיא: "אני מבקש סליחה"

היועמ"ש: יש לפתוח בחקירה נגד יונתן פולק בחשד להסתה לאלימות

במכתב הוסיף חולדאי כי "כפי שכבר הובהר לא אחת בשבוע האחרון, עיריית תל אביב-יפו איננה אוסרת על הנחת דוכני תפילין, אלא להיפך - מתירה את פעילותם ברחבי העיר, כאשר ההסתייגות היחידה שנקבעה באופן גורף ביחס לכל דוכן מכל סוג שהוא, היא כי הדוכנים ימוקמו במרחק של 100 מטר לפחות ממוסדות חינוכיים. זאת על מנת לאפשר לילדי העיר מרחב בטוח ונקי מכל השפעה בכניסה וביציאה מבית הספר".

רגב אמרה את הדברים אתמול, במהלך כנס של פעילי ליכוד. לדבריה, "ראש עיריית תל אביב הודיע שהוא לא אישר הנחת תפילין ברחוב - זה הזוי. אין דבר כזה ישראל, יהודי, דתי, חילוני שלא מתחבר לתפילין. בושה וחרפה".