בשל תמיכתה בפתיחת חדרי הכושר: צעדים משמעתיים נגד שאשא ביטון

לאחר שכחול לבן הודיעה שלא תיקח חלק בהדחתה של יו"ר ועדת הקורונה, הוחלט בליכוד על נקיטת צעדים אחרים. ח"כ זוהר לאחר ששוחח עם רה"מ: "עד להודעה חדשה לא יועברו לוועדה הצעות חוק לדיון"

זמן צפייה: 08:25

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר הודיע הערב (שלישי) כי הליכוד תנקוט בצעדים משמעתיים נגד יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון - לאחר שזו הצביעה בעד פתיחת חדרי הכושר - חרף התנגדות ראש הממשלה.

זאת, לאחר שכחול לבן הודיעה שלא תתמוך במהלך להדחת שאשא ביטון מתפקידה כיו"ר הוועדה: "נוכח חשיבות תפקודה של הכנסת כגוף מפקח, אין זה ראוי להדיח את שאשא ביטון", מסרה המפלגה. "אם הליכוד תקדם הצבעה בנושא - לא ניקח בה חלק".

לאחר ההצבעה, בכיר בליכוד אמר כי שאשא ביטון תושעה מתפקידה. עוד הוסיף לתקוף אותה ואמר כי היא "נכנעה ללחץ מלוביסטים שייצגו את חדרי הכושר. לכן היא לא הסכימה אפילו לסגור ל-24 שעות".

"כל המומחים של משרד הבריאות הזהירו שחדרי הכושר הם סכנה ממשית להדבקה בגלל שהנגיף עובר גם בהזעה ולכן המסיכות לא נותנות מענה", המשיך הבכיר. "במצב כזה, לא ניתן לעבור לסדר היום ולכן תושעה מתפקידה לזמן מה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בניגוד לעמדת רה"מ: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת חדרי הכושר

רק 35 נדבקים בחד"כ: ההצבעה בוועדת הקורונה על פתיחה נדחתה

ח''כ יפעת שאשא-ביטון
ח''כ יפעת שאשא-ביטון | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

כאמור, מוקדם יותר הבוקר ועדת הקורונה החליטה כי בריכות השחייה וחדרי הכושר יוכלו להיפתח בשנית לאחר שנסגרו בשל הגבלות משבר הקורונה. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקש לגבש "תו סגול מחמיר ומיוחד", שייתן אישור לבריכות השחייה שאינן מקורות לשוב לפעילות - אולם ימנע את הפעלת חדרי הכושר.

התו הסגול של נתניהו ואדלשטיין בא לקבוע כי יש למנוע התקהלויות סביב הבריכות הציבוריות, לפתוח רק את אלה שאינן מקורות וכי יש לפצות בהתאם את חדרי הכושר, אך, כאמור - רעיון זה נדחה. "אנחנו יודעים פחות לגביי הבריכות שאין מקרי הדבקה, אין שום עדויות", אמרה יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון. "אנחנו יודעים שבחדרי הכושר המציאות קצת יותר מורכבת - אבל אפשר לפתור את זה בהנחיות ברורות".

בשל ההחלטה המנוגדת לעמדת נתניהו, הזהיר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר את שאשא ביטון מהדחה, ואמר לה: "נגמר הסיפור שלך בליכוד - את לא יושבת ראש הוועדה יותר". מיד בתום הדיון, הוא אכן מימש את איומו ופנה ליו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג, וכתב לו כי "סיעת הליכוד מעוניינת להחליף באופן מיידי את יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון".