כיתות א'-ד', צימרים ובתי כנסת: היום - השלב השני בהקלות הסגר

בהתאם להחלטת הקבינט, תתאפשר פתיחת מספרות ומכוני יופי, יחודשו הלימודים בכיתות הנמוכות, יותרו פעילויות ספורט תחרותי, וכן חתונות - בכפוף למגבלות ההתקהלות. חנויות הרחוב יישארו סגורות

זמן צפייה: 08:22

הבוקר (ראשון) בשעה 6:00 בבוקר ייכנסו לתוקפן ההקלות המהוות את השלב השני ביציאה ההדרגתית מהסגר. התקנות, שאושרו במשאל טלפוני על ידי חברי הקבינט, יהיו בתוקף עד 14 בנובמבר.

במסגרת שלב זה יחודשו הלימודים בכיתות הנמוכות, כך שכיתות א-ד' ישובו ללמוד לפחות ארבעה ימים בשבוע, ויחולקו לקפסולות של עד 20 ילדים בקבוצה. כל התלמידים יחויבו לעטות מסכה לכל אורך יום הלימודים, ובצהרונים יוכלו להתערבב עד שלוש קפסולות.

תתאפשר הפעלתם של מקומות למתן טיפולים לא רפואיים בגוף האדם, כגון מספרות וטיפולי יופי וקוסמטיקה, וכן טיפולי רפואה משלימה. זאת בכפוף לתנאים הקבועים בתקנות, כולל חובת תיאום ביקור מראש. טיפולים אלה כוללים גם רכיבה טיפולית, טיפול נפשי או רגשי וכן בריכות טיפוליות. תתאפשר הפעלת מתחמי דרייב-אין לצורך צפייה בסרט.

עוד בחדשות 13:

אדלשטיין: הציבור מאמין לנו – כי אין זכויות יתר לאף אוכלוסייה

לקראת החרפת הצעדים במגזר הערבי? "נראה יותר אכיפה השבוע"

אירופה נסגרת: ביוון יוטל עוצר חלקי, בבריטניה – הגבלות חדשות

התלמידים חזרו לבתי הספר
התלמידים חזרו לבתי הספר

עוד הוחלט כי תתאפשר הפעלת צימרים עד ארבע יחידות אירוח נפרדות לגמרי, כאשר כל יחידה תשמש בעבור אנשים הגרים יחד בלבד. הפעלת מתחם אירוח בניגוד לתנאים מהווה עבירה שהקנס בגינה עומד על 5,000 שקלים. בנוסף להפעלתם של שמורות טבע וגנים לאומיים, תתאפשר גם הפעלתם של שטחים פתוחים של אתרי מורשת ואתרי עתיקות.

תפילות יתאפשרו עד 10 אנשים במבנה ו-20 אנשים בשטח פתוח. תפילה בבית תפילה עם מספר אנשים גבוה מהמותר מהווה עבירה פלילית, שהקנס בגינה 500 שקלים לכל אחד מהנוכחים. בנוסף, אירועים כדוגמת חתונה, מסיבה, טיול מאורגן או טקס – יתאפשרו עד 10 אנשים במבנה, או 20 בחוץ (לכל היותר עד 20 אנשים).

בנוסף, ניתן יהיה לקיים אימון ותחרויות לספורטאים תחרותיים בקרב ילדים ונוער, ובענף השחייה והספורט המוטורי - גם בגירים. מותרת הפעלת מקום עבור אימון או תחרות של ספורטאי מקצועי וכן של ספורטאי תחרותי. יותרו שיעורי נהיגה בכפוף להוראות של נסיעה ברכב פרטי – עד נהג ושני נוסעים ברכב.

צימר
צימר | צילום: צילום מסך

ניתן יהיה להפעיל מסגרת רווחה שלא רק בעבור טיפול סוציאלי חיוני. תיקון זה יאפשר בין היתר הפעלת שירותים במסגרת "מרכזי יום ומועדונים לאזרחים ותיקים" או שירותים להפגת בדידות המיועדים לאזרחים ותיקים, לרבות אלה שאינם במסגרת שירותי הרווחה של הרשות המקומית וכן ספריות לעיוורים.

לעת עתה יישארו סגורות חנויות הרחוב - כזכור, בניגוד לדרישת משרד האוצר. כיתות ה' ומעלה ימשיכו בינתיים בלמידה מרחוק, מסעדות ובתי קפה – עדיין רק במתכונת של TA ומשלוחים. מכוני הכושר והבריכות יוסיפו להיות סגורות (למעט אימון אישי), וכן אולמות תרבות וגני אירועים - שפתיחתם לא צפויה בעתיד הקרוב.